کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

تجربه‌های برآمده از زندگی را دست‌کم نگیرید

هیچ چیزی جای انتقال تجربه را در به موفقیت رسیدن یک کسب‌و‌کار
پر نمی‌کند

آغاز یک کسب‌وکار مانند کاشتن نهال است. نخست باید از وقت و پول خود برای آن سرمایه‌گذاری کنید. سپس باید از آن نهال مراقبت کنید، بدون آنکه توقع بازگشت سرمایه‌تان را داشته باشید. اما وقتی نهال کسب‌وکار نوپای شما شکوفه می‌دهد، همه تلاش و کار سختی که کرده‌اید و مراقبتی که انجام داده‌اید، ارزشمند خواهد شد.

با این حال بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا همانند نهال‌ها نمی‌توانند رشد کنند و ناکام می‌شوند. بسیاری از آن‌ها در سال نخست تا سوم پس از راه‌اندازی می‌میرند. گرچه عوامل گوناگونی کسب‌وکارها را به سمت ناکامی می‌برد، اما یکی از دلایل بزرگ شکست کسب‌وکارها آن است که بنیانگذاران از راهنمایی‌های خبرگان کسب‌وکار بی‌بهره مانده‌اند.

نگذارید دچار حواس‌پرتی شوید، هرگز به خودتان نگویید که باید بزرگ‌ترین نشان تجاری دنیا باشید. روی آنچه که در زمان حال به آن نیاز دارید تمرکز کنید، سپس آنچه را برای فرداست آغاز کنید. بنابراین اهدافی برای خود می‌گذارید که قابل مدیریت است. (جاس باگنیوسکی، هم‌بنیانگذار ایواسلیپ)

برساختن یک کسب‌وکار نوپا دشوار است، به‌ویژه آن‌هایی که مانند کسب‌وکار نوپای ما [تیندر] در حال گسترش هستند. برای چنین کسب‌وکارهایی باید خودتان را به شکلی همه‌جانبه وقف کنید و همچنان به کارتان دلبسته بمانید. حل مشکلات را بایستی در جایگاه یک موضوع شخصی ببینید، وگرنه به سمت فروپاشی خواهید رفت. (شین راد، هم‌بنیانگذار تیندر)

چشمتان را بر هیاهوی تبلیغاتی درباره کسب‌وکارهای نوپا در رسانه‌ها ببندید. بیشتر آن‌ها مجموعه‌ای از فریب‌هاست. نیمی از این کسب‌وکارها در یک‌ سال از بین می‌روند، بنابراین روی ساختن کسب‌وکار خودتان تمرکز کنید تا یکی از بازماندگان باشید. (جولز پییری، هم‌بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی گرومت)

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/u9po
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.