راز تجارت در شبکه اجتماعی محبوب ایرانی‌ها

پنج نکته برای تضمین آینده کسب‌وکار در اینستاگرام

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازار تجارت در شبکه‌های اجتماعی حالا به گزینه مهمی از بازارهای اقتصادی تبدیل شده است. بسیاری از کسب‌وکارها تلاش می‌کنند با وجود فضای فیزیکی که در اختیار دارند، روی مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی هم برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند. البته شاید شرایط برای کسب‌وکارهایی که فقط فضای این شبکه‌های اجتماعی را در اختیار دارند، سخت‌تر باشد.

تجارت در شبکه‌های اجتماعی هر سال رشدی در حدود 31 درصد دارد و پیش‌بینی می‌شود ارزش این بازار تا سال 2027، به 5/604 میلیارد دلار برسد. این بازار هر سال بزرگ‌تر می‌شود و فضای بهتری را برای کسب‌وکارهای نوپا فراهم می‌کند. البته سرعت این مدل از تجارت آن‌قدر سریع است که اگر آگاه نباشید و بر اساس قدم‌های سنجیده حرکت نکنید، از قافله رقبا جا می‌مانید.

فیس‌بوک و اینستاگرام حالا به پلتفرم‌های غالب در بازار کسب‌وکارهای مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده‌اند و آشنایی به فوت‌وفن‌های مربوط به تجارت در این شبکه‌ها می‌تواند آینده کسب‌وکار شما را تضمین کند. در ادامه برخی نکات ضروری برای تجارت در اینستاگرام را مرور می‌کنیم.

1

با مخاطبان خود ارتباط دوسویه برقرار کنید

کسب‌وکارهایی که بر پایه شبکه‌های اجتماعی است، این امکان را به افراد می‌دهد که با مخاطبان خود در تعامل باشند. مخاطبان به‌خوبی این را درک می‌کنند که برای شما فراتر از یک خریدار هستند. برندها باید از این فرصت استفاده کنند تا به مخاطب این حس را القا کنند که بخشی از هویت کار و یک اجتماع واحدند. اینکه صرفا بخ چشم مشتری به مخاطبان خود نگاه کنید، کافی نیست. باید برنامه‌ای برای حفظ آن‌ها و رشد وفاداری به برند خود پیدا کنید.

2

رفتار مخاطب را ارزیابی کنید

خوبی پلتفرم اینستاگرام این است که امکان تحلیل رفتار مخاطب، میزان درگیری و مدل شخصیتشان را به شما می‌دهد. از طریق گزینه insights می‌توانید میزان فعالیت مخاطبان را در مدت‌زمان مشخصی ارزیابی کنید. البته اولین کاری که باید بکنید، تبدیل صفحه شخصی خود به صفحه کاری یا همان بیزینس است. اینستاگرام در حساب‌های بیزینس، این گزینه را در اختیار صاحب صفحه قرار می‌دهد تا تحلیل بهتری از رفتار مخاطب در اختیار داشته باشد. زمان فعالیت مخاطب، سن و جنسیت، از جمله اطلاعاتی هستند که در این بخش به شما ارائه می‌شود.

3

محتوای مطلوب ایجاد کنید

بر اساس آمار، 82 درصد مخاطبان بعد از برخورد با محتوای مطلوب و سفارشی خود، احساس بهتری به برند مربوطه دارند. البته نیاز است ابتدا شناختی دقیق از مخاطبان خود و پرسونای آن‌ها داشته باشید تا بتوانید محتوایی مناسب شرایط آن‌ها ارائه کنید.

4

آماده تغییر باشید

بسیاری از کسب‌وکارها برای گذر از دنیای دیجیتال به دنیای شبکه‌های اجتماعی با چالش مواجه می‌شوند. به همین خاطر بهتر است آماده این تغییر باشید و کسب‌وکارتان را برای این تغییرات آماده کنید.

5

طبق برنامه حرکت کنید

مطمئن شوید تمام محتواهای ارائه‌شده بر اساس تقویم از پیش‌ تعیین‌شده حرکت می‌کند. البته لازم است به موضوعات جدید هم بپردازید و به‌روز باشید. رصد رقبا نیز به شما کمک می‌کند دید بهتری به وضعیت کار داشته باشید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/lvru
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.