غول پلتفرم تماشای آنلاین در صدر

نتفلیکس و بازدیدهای میلیونی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نتفلیکس با اختصاص ۶۵ درصد از کاربرانی که در طول یک سال اخیر برای تماشای فیلم و ویدئو پول پرداخت کرده‌اند، رتبه اول را در میان پلتفرم‌های تماشای آنلاین فیلم در جهان به خود اختصاص داده است. نتفلیکس هم‌اکنون ۲۰۰ میلیون کاربر اشتراکی دارد که ۳۷ میلیون نفر از آن‌ها صرفا در سال ۲۰۲۰ به این پلتفرم ملحق شده‌اند.

بنابر آماری که نتفلیکس در اواخر سال 2020 منتشر کرد، فیلم سینمایی آسمان نیمه‌شب (The Midnight Sky) در فاصله‌ چهار هفته پس از پخش، توسط ۷۲ میلیون خانوار مشاهده شد. از طرفی فیلم هالیدیت (Holidate)‌ را ۶۸ میلیون خانوار، فیلم ماجراهای کریسمس؛ قسمت دوم (The Christmas Chronicles: Part Two) را ۶۱ میلیون خانوار و فیلم می‌توانیم قهرمان باشیم (We Can Be Heroes) را ۵۳ میلیون خانوار (در طول چهار هفته اول پخش) مشاهده کردند. نتفلیکس هم‌اکنون بیش از ۵۰۰ اثر در مرحله پس‌تولید (Post-Production) دارد و می‌خواهد در هر هفته از سال ۲۰۲۱، یک فیلم اورجینال پخش کند.


اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید نتفلیکس برای فیلم‌های ساخته‌شده توسط این شبکه چقدر هزینه می‌کند؟ این شش فیلم پرهزینه‌ترین فیلم‌های ساخته‌شده نتفلیکس هستند:

  • درخشان (Bright) با هزینه ۹۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷
  • ماشین جنگی (War Machine) با هزینه ۶۰ میلیون دلار در سال ۲۰‍۱۷
  • اوکجا (Okja) با هزینه ۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷

    اما این موارد استثنا هستند و هزینه بالای آن‌ها به حضور ستاره‌ای سرشناس در فیلم یا استفاده از یک کارگردان ویژه بازمی‌گردد یا فیلم بر اساس مجموعه‌ای خاص تولید شده است. برای مثال، ویل اسمیت ستاره فیلم «درخشان» است و مارتین اسکورسیزی نیز کارگردانی «مرد ایرلندی» را بر عهده دارد. اما به‌ طور معمول بودجه اختصاص داده‌شده به فیلم‌های تولیدی نتفلیکس به‌ مراتب کمتر است. برای مثال هزینه تولید فیلم «اول پدرم را کشتند» (First They Killed My Father) به کارگردانی آنجلینا جولی تنها ۲۲ میلیون دلار بوده است. به‌ عنوان یک بازیگر جدید در عرصه‌ی فیلمسازی، ممکن است نتفلیکس برخی شکست‌ها را تجربه کند، اما این شرکت در تلاش است تا فیلم‌هایی مطابق سلیقه مخاطبان تولید کند.

    مسئله دیگر در مورد بخش اقتصادی نتفلیکس آن است که این شرکت به ‌تناسب محتوای خوبی که ارائه می‌کند، هزینه دریافتی از کاربران را نیز افزایش می‌دهد. اولین بار در سال ۲۰۱۴ حق اشتراک استاندارد نتفلیکس از هشت دلار به نُه دلار افزایش یافت، در سال ۲۰۱۶ نیز این مبلغ به ۱۰ دلار رسید و در سال ۲۰۱۷ این مبلغ ۱۱ دلار شد. اما با وجود گران شدن مداوم حق اشتراک، تعداد کاربران نتفلیکس به‌ طور منظم افزایش یافته که نشان می‌دهد (از دید کاربران) استفاده از سرویس استریم ویدئویی نتفلیکس ارزش این هزینه را داشته و می‌توان در آینده نیز انتظار داشت تا حق ‌اشتراک نتفلیکس افزایش یابد.
لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/cwlv
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.