کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
آموزشوپروش استفاده از هر پیامرسانی به جز شاد را در مدارس ممنوع کرد
وزارت آموزشوپرورش با تأکید بر اینکه پلتفرم «شاد» رسانه اصلی آموزشوپرورش است، اعلام کرده است که انجام امور اداری و آموزشی توسط واحدهای سازمانی و مدارس در سایر پیامرسانهای داخلی و خارجی غیر از «شاد»ممنوع است.
به گزارش تسنیم، علیرضا کاظمی، وزیر آموزشوپرورش مصوبات شورای عالی فضای مجازی درباره شبکه شاد را اعلام کرده که براساس آن: «شاد به عنوان بخشی از زیستبوم جدید تعلیم و تربیت رسمی و عمومی قابلیت تبدیل شدن به زیست بوم مجازی کودک و نوجوان کشور را دارد، پس باید تولید، عرضه خدمات و سرویسهای ویژه متناسب با نیازهای جامعه هدف از طریق شورای راهبری و واحدهای ذیربط مورد بررسی و اقدام قرار گیرد.»
همچنین براساس این مصوبات، استفاده از خدمات پایه آموزشی در چارچوب برنامه رسمی مصوب توسط دانشآموزان، معلمان، مدیران و حتی خانوادهها کماکان رایگان است و کاربران برای ترافیک مصرفی هزینه پرداخت نخواهند کرد.
به گفته وزیر آموزشوپروش، شاد رسانه اصلی آموزشوپرورش است بر همین اساس انجام امور اداری و آموزشی توسط واحدهای سازمانی و مدارس در سایر پیامرسانهای داخلی و خارجی غیر از شاد ممنوع است.
از دیگر نکات قابل توجه مصوبات شورای عالی فضای مجازی این است که تیم فنی، اجرایی و پشتیبانی شاد از هیچ کاربری اطلاعات فردی را درخواست نخواهد کرد. ضروری است که به معلمان، خانوادهها و دانشآموزان اعلام شود از ارائه اطلاعات شخصی به افراد با هر عنوان در پیامرسان شاد خودداری کنند. صیانت از حساب کاربری وظیفه هر یک از کاربران است.