کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

اروپاکماکان مردد است

حذف بخش «ممنوعیت» از لایحه قانون‌گذاری رمزارزی اتحادیه اروپا

طی دو ماه گذشته یکی از لایحه‌های بسیار زیادی که در سراسر دنیا در خصوص رمزارزها در جریان است و مورد توجه قابل توجهی هم قرار گرفته، لایحه رگولاسیون فضای رمزارزی اتحادیه اروپا بود.

با این حال گنگی متن لایحه و بخشی که اشاره به ممنوعیت بیت‌کوین داشت، صدای بسیاری از فعالان حوزه رمزارزی را در فضای آنلاین درآورد. اشارات بسیاری به زبان تازه‌کارانه این لایحه شد و بسیاری نتیجه‌گیری کردند که این لایحه، با توان رقم‌زدن آینده فضای رمزارزی اروپا، توسط عده‌ای نوشته شده که هیچ صلاحیت دانشی و عملیاتی در این حوزه ندارند.

برای بسیاری دیگر نیز سؤال بود که چرا این بخش به‌خصوص لایحه، دشمنی خاصی با بیت‌کوین دارد و تنها به‌دنبال ممنوعیت آن است و دیگر رمزارزها را به حال خود رها کرده است. در پاسخ به انتقادات گسترده به این لایحه نامحبوب، حالا در نسخه جدید آن که در پارلمان اروپا مورد بحث است، لفظ «ممنوعیت» به‌طور کلی به همراه بخش جنجال‌‌‌برانگیز مذکور از متن لایحه حذف شده‌اند.

در حالی که بسیاری حالا در حال کشیدن نفس راحتی هستند، نباید فراموش شود که این لایحه که توسط اتحادیه سیاسی‌ای به رهبری استفان برگر به پارلمان پیشنهاد شده بود، دوشنبه هفته پیش در آستانه به رأی گذاشته‌شدن بود و تنها اعتراض برخی دیگر از اعضای پارلمان به این بخش خاص از تصویب بالقوه آن جلوگیری کرد. این لایحه که با کد MiCA‌ شناخته می‌شود، به‌دنبال ایجاد قوانین یکدست رمزارزی برای تمام نهادهای مالی اتحادیه اروپاست.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/curs
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.