کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

«الکمی» دکاتون شد

با سرمایه جدید ۲۰۰ میلیون دلاری و ورود به بازارهای جدید وب ۳

الکمی (Alchemy) استارتاپ بلاکچینی متمرکز بر وب ۳، پلتفرم خود را توسعه داده و یک دور جدید سرمایه‌گذاری 200 میلیون دلاری را که تازه جذب کرده، برای توسعه‌دهندگان وب ۳ اختصاص داده است.

«نیکیل ویسواناتان»، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل الکمی، هفته گذشته در توییتر این خبر را اعلام کرده است. جذب سرمایه جدید این شرکت در سری C1 به‌دنبال سری C و پس از جمع‌آوری سرمایه 250 میلیون دلاری در ماه اکتبر سال گذشته میلادی است که ارزش الکمی را به 3.5 میلیارد دلار افزایش داده بود. حالا و در آخرین گزارش از افزایش سرمایه، این شرکت اعلام کرده با یک افزایش ۱۹۱درصدی ارزش آن به 10.2 میلیارد دلار رسیده است.

سرمایه‌گذاران جدید الکمی
در آخرین دور تأمین مالی که توسط شرکت سرمایه‌گذاری Lightspeed رهبری شده، سرمایه‌گذاران خطرپذیر مختلفی از جمله سلیورلیک، اندریسن هوروویتز، پنترا کپیتال و… حضور دارند.

ویسواناتان درباره برنامه‌های آینده این استارتاپ وب ۳ گفته است: «برای ما بسیار هیجان‌انگیز است و خوشحالیم که با هزاران توسعه‌دهنده و تیمی که آینده وب ۳ را می‌سازند، همکاری می‌کنیم تا به پشتیبانی از ده‌ها میلیون کاربر در سراسر جهان کمک کنیم. از آنجایی که ان‌اف‌تی‌ها، دیفای، دائو و متاورس دنیا را تحت تأثیر قرار خواهند داد، این برای ما هیجان‌انگیز است که می‌بینیم همه ما تازه در شروع کار هستیم.»

ویسواناتان گفته هدف و تعهد این شرکت، توسعه بلاکچین با ارائه ابزارها و زیرساخت‌ها برای توسعه‌دهندگان است تا دسترسی را برای آنها آسان‌تر و نیازهای آنان را برآورده کند. تراکنش‌های زنجیره‌ای که سالانه توسط الکمی انجام شده، نسبت به 45 میلیارد دلار قبل از اکتبر، حالا با یک افزایش 133درصدی به بیش از 105 میلیارد دلار رسیده است.

شتاب‌گرفتن رشد وب ۳
به گفته بنیان‌گذار این استارتاپ این ارقام نشان‌دهنده «شتاب عظیم رشد و توسعه در کل اکوسیستم وب ۳» است. هزاران شرکت و سازمان جدید وب ۳ در حال راه‌اندازی و گسترش سریع هستند، در حالی که صدها شرکت وب ۲ در حال چرخش استراتژی‌های خود و رفتن به سمت استراتژی‌های وب ۳ هستند. «جو لاو»، مدیر ارشد فناوری و از هم‌بنیان‌گذاران الکمی در این‌باره گفته است: «ما معتقدیم وب ۳ باید برای همه قابل دسترس باشد و بهترین راه برای تحقق آن، حمایت از توسعه‌دهندگان خلاق است که ایده‌های خود را از طریق فناوری بلاکچین زنده می‌کنند.»

محصولات جدید الکمی در راه‌اند
الکمی همچنین دست به سرمایه‌گذاری روی محصولات جدیدی زده که قرار است بخش‌های تازه‌ای در اکوسیستم این شرکت ایجاد کنند. این شرکت با ارائه‌ زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری در استارتاپ سنگاپوری NIUM برای توسعه محصول Alchemy Pay خود تلاش دارد جریان سرمایه بین مؤسسات مالی سنتی و شبکه‌های رمزنگاری را تسهیل کند.

ویسواناتان گفته است: «2021 سالی بود که توسعه‌دهندگان جریان اصلی وب ۲ را درک کردند و کسب‌وکارهایی را به وجود آوردند که زندگی میلیون‌ها نفر را متحول کرد. در سال 2022، ما تعهد خود را برای حمایت از توسعه‌دهندگان در سطح جهانی دوچندان خواهیم کرد و فضایی را ایجاد می‌کنیم تا ظرفیت‌ها و پتانسیل وب ۳ را بیشتر و دسترسی به آن را آسان‌تر از همیشه کنیم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/sdev
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.