کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
در طرح نشاندار کردن مالیات مودیان میتوانند مشخص کنند مالیاتشان کجا هزینه شود
طرح نشاندار کردن مالیات یکی از گامهای اساسی سازمان امور مالیاتی کشور در تأمین مالی بیش از ۱۹۰۰ پروژه را فراهم کرد.
طرح نشاندار کردن مالیات از ابتدای مردادماه امسال در کشور راهاندازی شد. طبق آخرین آمارهای اعلام شده بخش عمدهای از مودیان از طریق سامانههای الکترونیکی اقدام به انتخاب محل هزینههای کرد مودیان مالیاتی در پروژههای زیرساختی و زیربنایی کردهاند که همین امر خود باعث تکمیل تعداد زیادی از پروژههای نیمهتمام عمرانی شده است.
شفافسازی محل هزینهکرد
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، در خصوص طرح نشاندار کردن مالیات گفت: «این طرح ملی در مفهوم کلان خود امکان تخصیص مالیاتهای پرداختی به طرحهای ملی و استانی توسط مؤدیان و تکمیل آنها را فراهم کرده است و به یکی از مطالبات جدی مودیان درباره اعلام محل هزینهکرد و مصرف درآمدهای مالیاتی به شکل مؤثر و عملیاتی پاسخ داده است.»
رئیسکل سازمان امور مالیاتی درباره فرایند این اتفاق توضیح داد: «مودیان در جریان ارائه فرم «تبصره ماده ۱۰۰»، محل هزینهکرد مالیاتهای پرداختی خودشان را با تخصیص آن به طرحهای اولویتدار ملی و استانی مشخص میکنند و بهاینترتیب مشارکت مؤثری در توسعه و اجرای طرحهای سازنده خواهند داشت. مودیانی که در انجام و راهاندازی طرحهای منتخب مشارکت کنند، اسامی آنها در صورت رضایت اعلام عمومی میشود؛ طبق بررسیهای انجام شده مشارکت مودیان در تکمیل طرحهای عمرانی موجب بهبود نگرش مردم نسبت به مصارف مالیاتی و مالیات ستانی عادلانه میشود.»