رسانه اقتصاد نوآوری ایران

انفجار تجارت اجتماعی در فرانسه

طبق پیش‌بینی‌ها، فرانسه رشد 6/18 درصدی را تجربه خواهد کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازار تجارت در شبکه‌های اجتماعی در کشورهای مختلف در حال رشد است. تجربه این کشورها در کنار آزمون و خطاهایی که داشته‌اند، می‌تواند برای بسیاری از برندها مفید باشد. در مطالب گذشته درباره تجربه کشورهای مختلف صحبت کردیم که با تجارت در شبکه‌های اجتماعی چه کردند و چگونه توانستند خودشان را بالا بکشند.

حالا خبرهای جدیدی از فرانسه به گوش می‌رسد. طبق پیش‌بینی‌ها به نظر می‌رسد رشد بازار تجارت در شبکه‌های اجتماعی برای این کشور از سال 2022 تا 2028، 6/18 درصد باشد. گفته می‌شود رقم این تجارت تا پایان سال جاری میلادی، یعنی 2022 به 4/7 میلیارد دلار خواهد رسید. همچنین رقم تجارت در شبکه‌های اجتماعی تا سال 2028 عدد 3/19 میلیارد دلار را تجربه خواهد کرد.

البته بازار تجارت در شبکه‌های اجتماعی در سطح جهانی و در چهار تا هشت ماه اخیر رشد قابل توجهی را شاهد بوده است. معرفی ابزارهای خرید توسط پلتفرم‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی تا حد زیادی در جهت رشد این صنعت بوده، اما به نظر می‌رسد در فرانسه و با وجود پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، بازار تجارت در شبکه‌های اجتماعی هنوز در حال توسعه است.

با این حال، خرید آنلاین در بین مصرف‌کنندگان فرانسوی در حال رشد است و به همین دلیل هم، خرده‌فروشان بزرگ به دنبال سرمایه‌گذاری بر این مدل خرید هستند تا فروش بیشتری را از آن خود کنند. در عین حال، بازیگران جهانی صنعت فروش آنلاین در تلاش‌اند که وارد تجارت در شبکه‌های اجتماعی فرانسه شوند و بخشی از سهم بازار را در اختیار بگیرند.

شرکت‌های مختلف فعال در این حوزه برای به دست آوردن سود بیشتر، تلاش می‌کنند تا بر ترویج محصولات پیشرفته متمرکز شوند. در عین حال گفته می‌شود که جدید بودن این تجارت ممکن است قدری فرانسه را در معرض آسیب قرار دهد و به همین خاطر باید با خلاقیت و دقت بیشتری عمل کرد.

به نظر می‌رسد هنوز بخشی از مصرف‌کنندگان فرانسوی مردد هستند که این هزینه‌ها را در شبکه‌های اجتماعی انجام دهند. به طوری که بر اساس نظرسنجی‌ها، متوسط خرید نزدیک به 80 درصد مصرف‌کنندگان فرانسوی که از پلتفرم‌های اجتماعی خرید کرده‌اند، کمتر از 55 دلار بوده است.

یکی از عواملی که باعث می‌شود مصرف‌کنندگان فرانسوی به سمت محصولات ارزان‌قیمت بروند، بی‌اعتمادی است. به همین خاطر انتظار می‌رود پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی ابتکار لازم را برای گسترش آگاهی و ایجاد اعتماد بین مردم به خرج دهند. این مسئله می‌تواند به گسترش آگاهی و ایجاد اعتماد بین مصرف‌کنندگان کمک بسیاری کند.

طبق آمار، تقریباً 75 درصد مصرف‌کنندگانی که از شبکه‌های اجتماعی برای خرید خود استفاده می‌کنند، به سمت فیس‌بوک می‌روند. اینستاگرام هم در میان گزینه‌های 25 درصد افراد قرار دارد و بقیه شبکه‌های اجتماعی در درجه کمتری از علاقه مخاطبان قرار دارند.

به طور خلاصه می‌توان گفت که فرانسه هم در میان کشورهایی است که در سال‌های آینده با رشد تجارت در شبکه‌های اجتماعی مواجه خواهد بود. پیش‌بینی رشد 6/18 درصدی و رسیدن رقم این تجارت به حدود 4/7 میلیارد دلار تا پایان سال جاری و نزدیک شدن به عدد 3/19 میلیارد دلار، نشان از قابلیت این کشور برای رشد تجارت در شبکه‌های اجتماعی دارد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/qlyd
1 نظر
  1. […] در فرانسه حکم داده که شرکت‌ها نمی‌توانند کارگران خود را به […]

نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.