رسانه اقتصاد نوآوری ایران

اوتیپی با تجارت اجتماعی به کمک کشاورزان می‌آید

عصر جدید عرضه محصولات تازه

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اوتیپی، یک پلتفرم تجارت اجتماعی برای محصولات تازه، 10.2 میلیون دلار (76 کرور روپیه) در دور سرمایه‌گذاری سری آ به رهبری سیگ، حامی اینشورتس و موبایل پریمیوم لیگ در هند، جمع‌آوری کرده است.

وارون خورانا، بنیان‌گذار گفت که این بودجه برای وارد کردن دسته‌‌بندی‌های اضافی برای اقلام فاسدشدنی مانند شیر و نان و همچنین توسعه در شهرهای دیگر استفاده خواهد شد. اوتیپی مواد غذایی را از طریق یک مدل نمایندگی فروش عرضه می‌کند.

امدیار نتورک ایندیا و سرمایه‌گذاران اینفلکشن پوینت ونچرز، پراوگا ونچرز و فکتور ونچرز نیز در این دور شرکت کردند. آخرین دور تأمین مالی 10.2 میلیون دلاری شامل دو میلیون دلاری است که به‌عنوان سرمایه خطرپذیر از اینوون کپیتال جمع‌آوری شده است.

این شرکت که در سال 2020 تأسیس شده، ادعا می‌کند محصولات تازه را از شبکه کشاورزان خود در سراسر کشور تهیه می‌کند و آن را در کمتر از 12 ساعت به مصرف‌کنندگان تحویل می‌دهد.

خورانا گفت که این شرکت در دهلی نو و پایتخت ملی حضور دارد و روزانه حدود هشت تا ده هزار سفارش می‌گیرد. او افزود که برخلاف سایر رقبای تجارت اجتماعی و فروشندگان مواد غذایی، وجه تمایز اوتیپی ارائه محصولات تازه به‌صورت مستقیم از منبع است.

خورانا گفت: «این دور جدید جذب بودجه از مسیر رشد ما در آینده حمایت می‌کند و دسته‌های بیشتری را به زنجیره تأمین ما اضافه می‌کند که موجب کارآمدتر شدن آن می‌شود و مأموریت ما یعنی دسترسی همه به غذای تازه و مغذی را تسریع می‌کند. محصولات تازه 35 تا 40 درصد از رده حاشیه ناخالص است، اما این ضایعات است که حاشیه‌ها را از بین می‌برد. ما جزء اولین شرکت‌هایی هستیم که توانسته‌ایم آن را از طریق مدل نوآورانه خود کنترل کنیم.»

دور تأمین مالی در حالی انجام می‌شود که دیگر پلتفرم‌های تجارت اجتماعی مانند دیل شیر، سیتی مال و ترل اخیراً از سرمایه‌گذارانی از جمله تایگر گلوبال و جنرال کاتالیست، سرمایه جمع‌آوری کرده‌اند.

اوتیپی دارای پنج هزار فروشنده است که به گفته خورانا، می‌توانند با فروش مواد غذایی در این پلتفرم تا 100 هزار دلار درآمد داشته باشند.

خورانا قبلاً مدیر ارشد فناوری در بخش ای‌گروسر شرکت گروفرز بود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/dhxc
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.