کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

این روزها چه کسانی بیت‌کوین انباشت می‌کنند؟

تحلیل سایت گلنسود از رفتار خرید در روزهای نزولی بازار

انباشت اخیر بیت‌کوین را عمدتاً آدرس‌هایی انجام داده‌اند که کمتر از ۱۰۰ یا بیشتر از 10 هزار بیت‌کوین موجودی دارند. در جریان نوسانات اخیر، موجودی کل آدرس‌هایی که کمتر از ۱۰۰ بیت‌کوین در اختیار دارند، 80.724 واحد افزایش یافته است. گلسنود تأکید کرده که این مقدار به‌طور قابل ‌توجهی شبیه به 80.081 بیت‌کوینی است که بنیاد لونا آنها را فروخته بود.

طبق آمار سایت گلسنود، زمانی بیت‌کوین در روند نزولی خود به امتیازات بالایی در این شاخص می‌رسد که اصلاح بسیار قابل ‌توجهی را پشت سر گذاشته باشد. علاوه بر این، در این زمان روان‌شناسی سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد که آنها از مرحله «بی‌اعتمادی» گذشته‌اند و به مرحله «انباشت ارزش» رسیده‌اند.

از طرفی، هولدرهایی که بیش از 10 هزار بیت‌کوین دارند، در همین بازه زمانی 46.269 بیت‌کوین به موجودی خود اضافه کرده‌اند. علاوه بر این، آدرس‌هایی که بین ۱۰۰ تا 10 هزار بیت‌کوین دارند، خنثی‌تر بوده‌اند و روند انباشت بیت‌کوین آنها همچنان امتیاز متوسط 0.5 را دریافت می‌کند. در نتیجه دارایی‌های آنها به‌طور خالص چندان تغییر نکرده است.

به نظر می‌رسد هولدرهای بلندمدت بیت‌کوین نیروی محرکه روند فعلی آن هستند. برخی از این هولدرها فعالانه در حال انباشت بیت‌کوین هستند و برخی دیگر نیز به‌طور متوسط ۲۷ درصد ضرر کرده‌اند.

با وجود فروش برخی از هولدرهای بلندمدت بیت‌کوین، کل موجودی کیف پول این سرمایه‌گذاران اخیراً دوباره به اوج تاریخی 13.048 میلیون واحد رسیده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/qsc4
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.