کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بحران مالی در زنجیره تأمین

هزینه‌های لجستیک کماکان در حال افزایش است

شاخص‌ها نشان می‌دهد فشار بر زنجیره تأمین، رکورد سخت‌ترین دوران خود را زده است. شرایطی همچون نابسامانی بازار، کاهش فضای انبار و کمبود بی‌سابقه بودجه، به هزینه‌های سرسام‌آور لجستیک منجر شده است.

آمار منتشرشده در پنجم آوریل از مدیران لجستیک دنیا نشان می‌دهد برای سومین ماه متوالی، شاخص هزینه‌های لجستیک افزایش بی‌سابقه داشته‌ است. منبع این گزارش توسط دانشگاه کلرادو و وابسته به چهار دانشگاه دیگر در ایالات متحده آمریکاست. در این گزارش از مدیران تدارکات، در مورد موجودی، انبارداری و حمل‌ونقل، سؤال و نظرسنجی می‌شود.

این گزارش تأکید می‌کند جریان‌های مختلفی بر اقتصاد ایالات متحده آمریکا تأثیرگذار است و افزایش تورم در بخش لجستیک نیز باعث می‌شود تقاضا برای خرید و ارسال کالاها کاهش یابد.

عواملی همچون افزایش تقاضا، هزینه‌های متفرقه، قیمت زیاد انبارداری و حمل‌ونقل باعث شده هزینه‌های لجستیک سر به فلک بکشد.
مطابق این گزارش، ظرفیت انبارها در ماه مارس، دچار افت شدیدی شده و قیمت انبار و فضای ذخیره به حداکثر میزان خود رسیده ‌است. ‌با این حال پیش‌بینی می‌شود هزینه‌ها در یک سال اخیر بسیار بالا باقی بماند. چالش‌های همه‌گیری کرونا باعث شده تأمین‌کننده و خرده‌فروش، مشتریان خود را برای پرداخت مبالغ قابل توجه آماده کنند.

زک راجرز، استادیار مدیریت زنجیره تأمین در ایالت کلرادو، درباره این مسئله توضیح می‌دهد: «احتمال تعدیل قیمت‌ها که بتواند بخش‌های دیگر اقتصاد را تسکین دهد، وجود دارد.»

راجرز می‌افزید: «قیمت سوخت دیزل به ۶۴ درصد بالاتر از یک سال گذشته رسیده‌ است و این افزایش قیمت می‌تواند چشم‌انداز حمل‌ونقل را مخدوش کند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/k4gz
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.