کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

تتر در خطر است؟

رگولاتوری استیبل‌کوین‌ها در دستور کار ماه آینده دولت آمریکا

از شروع ۲۰۲۲ تاکنون شاهد موج گسترده‌ای از فعالیت‌های رگولاتوری در مجلس نمایندگان، سنا و دولت آمریکا بوده‌ایم که استیبل‌کوین‌ها بدون شک در محور این فعالیت‌ها بوده‌اند.

حالا به گزارش منابع ناشناس خبرگزاری رویترز از درون دولت آمریکا، دستورالعمل‌های اجرایی برای رگولاتوری اکوسیستم استیبل‌کوین‌ها در میان اولویت‌های دولت آمریکا برای ماه آتی است. انتظار می‌رود نسخه‌های مختلف این لایحه در مجلس نمایندگان و سنا ارائه شود.

هم مجلس و هم سنا در ماه فوریه از «ژان نلی لیانگ»، معاون وزیر امور مالی داخلی در وزارت خزانه‌داری برای بحث در مورد گزارش اخیر در مورد استیبل‌کوین‌ها از گروه کاری رئیس‌جمهور در بازارهای مالی صحبت کردند.

لیانگ طی شهادت خود در سنا اظهار کرد که صادرکنندگان استیبل‌کوین باید مؤسسات سپرده‌گذاری بیمه فدرال باشند که معمولاً به‌عنوان بانک شناخته می‌شوند. به گفته او، تعداد بیشتری از دموکرات‌ها شروع به مخالفت با این دستورالعمل کرده‌اند، اما لوایح آتی که برخی از آنها تلاش‌های دوحزبی خواهد بود، حول ایجاد قوانینی برای ذخایر استیبل‌کوین متمرکز خواهند شد.

وی ادامه داد: «به نظر می‌رسد یک اجماع دوحزبی وجود دارد که می‌خواهد از به وجود آمدن یک تتر دیگر جلوگیری کند. استیبل‌کوین معروف به تتر به‌دلیل نگهداری تنها بخش کوچکی از ذخایر خود به دلار آمریکا تحت اقدامات اجرایی و بررسی دقیق قانون‌گذاران قرار گرفته و به یکی از بزرگ‌ترین دشمنان رگولاتورها تبدیل شده است.

این لوایح ممکن است شامل اقداماتی باشد که دستورالعمل‌های واضح‌تر در خصوص دارایی‌هایی که می‌تواند ذخایر پشتوانه را تشکیل دهد، الزامی سازد و البته نقش بانک‌ها در صدور استیبل‌کوین‌ها را شفاف‌سازی کند.»

«جاش گاتهایمر»، نماینده دموکرات ایالت نیوجرسی و منتقد تتر، در فوریه پیش‌نویس قانونی اولیه‌ای را فاش کرد که هدف آن طبقه‌بندی برخی استیبل‌کوین‌ها به‌عنوان ارزهای «واجد شرایط» است و در صورتی که مصرف‌کنندگان بتوانند ارز دیجیتال را به‌صورت یک‌به‌یک با دلار آمریکا بازخرید کنند، آنها را مشمول مالیات می‌سازد.

در ماه ژانویه و در جریان شهادت «جروم پاول»، رئیس فدرال‌رزرو در مقابل کمیته بانکداری سنا، سناتور «پت تومی» این سؤال را مطرح کرد که آیا یک دلار دیجیتال فدرال‌رزرو می‌تواند در کنار یک «استیبل‌کوین تنظیم‌شده و خصوصی منتشرشده» وجود داشته باشد. پاول که قبلاً استدلال می‌کرد که دلار دیجیتال دولتی باعث منسوخ‌شدن استیبل‌کوین‌های خصوصی می‌شود، به تومی اطمینان داد که وجود این دو در کنار هم تناقضی نخواهد داشت.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/zd9r
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.