کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
مرکز نوآوری تولید انیمیشن و بازی در مرکز نوآوری محتوای دانشگاه علامه طباطبایی راهاندازی میشود. در این مرکز نوآوری که در فضایی به مساحت 800 متر مربع در دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی دانشگاه علامه طباطبایی راهاندازی شده است، استارتاپهای حوزه پویانمایی و بازیسازی مستقر خواهند شد.
حمیدرضا بحرینی، مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک، با بیان اینکه در این مرکز نوآوری یک زیستبوم تخصصی در حوزه انیمیشن و گیم راهاندازی میشود، عنوان کرد: «این زیستبوم در قالب یک شبکه فراگیر با رویکرد توسعه محتوای دیجیتال است که به انتخاب افراد، تیمها و استعدادها، آموزش و توانمندسازی آنها با بهرهگیری از ظرفیتهای دانشگاه علامه طباطبایی خواهد پرداخت.»
وی تأکید کرد: «در این مرکز ایجاد کسبوکارهای نوآور و خلاق در حوزه محتوای دیجیتال، توسعه بازار کسبوکار در کشور و همچنین صادرات محتوا به عنوان سه هدف عملیاتی تعریف شده است. تلاش ما در خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک این است تا با راهاندازی بخشهای تخصصی در نهایت یک اکوسیستم کارآفرین و نوآور تولید محتوایی ایجاد کنیم.»
وی با اشاره به راهاندازی دفاتر کار اشتراکی، استودیو دوبله و آزمایشگاه تولید محتوا و اتاق جلسات در مرکز تخصصی انیمیشن و بازی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: «تلاش میکنیم تا با بهرهگیری از استعدادها و ظرفیتهای دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان بزرگترین مرکز علمی تخصصی علوم انسانی در کشور، در حوزههای فیلمنامهنویسی، دوبله و ترجمه، انیماتوری بتوانیم آثار جدید و اثرگذار در حوزههای ملی و بینالمللی خلق کنیم.»