کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
همهگیری کرونا، پیشرفت روزانه فناوری و وضعیت پرتلاطم اقتصاد جهانی دست به دست هم دادهاند تا فضای غیرقابل پیشبینیای را بر جهان ما در سال ۲۰۲۱ حاکم کنند.
فضایی که بسیاری از نیازهای قدیمی ما را که در فضای عادی پیش از کرونا حس میشد، موقتا از بین برده و به جای آنها نیازهای جدیدی را به وجود آورده است. صنعت بیمه نیز از این اتفاقات جا نمانده و بسیاری از شرکتهای بیمه به این نیازهای جدید با ساخت و ابداع طرحهای بیمهای تازه پاسخ دادهاند.
برای مثال یکی از مسائل بحثبرانگیز در همهگیری فعلی، انحصارطلبی ابرشرکتهایی مانند آمازون و متقابلا ورشکستگی کسبوکارهای کوچک بوده است. حال شرکتهای بیمه برای این کسبوکارها، بیمه ویژه کسبوکارهای کوچک را پیشنهاد میکنند.
از دیگر طرحهای بیمه جدید که در حال کسب محبوبیت است، میتوان به بیمههای امنیت سایبری و بیمه خودروهای بدون راننده و بیمه حوادث مربوط به هوش مصنوعی اشاره کرد. جدیدترین، معروفترین و البته موفقترین این شکل نوین بیمهها در سال ۲۰۲۰ بیمه همهگیری است که زمینهساز ابداع و موفقیت آن، شیوع بیماری کرونا بود.