دو استارتاپ استرالیایی 100 میلیون دلار جذب سرمایه کرده‌اند

اکوسیستم استرالیا به مرحله جدیدی از بلوغ می‌رسد؛

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دو استارتاپ استرالیایی که تفاوت بسیاری باهم دارند، تنها در یک هفته هرکدام ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌اند.

استارتاپ میبل (Mable)، یک کسب‌و‌کار سودمند است که با هدف ارائه خدمات مراقبت از افراد کم‌سن، سالمند و افراد کم‌توانی که به حمایت نیاز دارند راه‌اندازی شده و به‌تازگی، ۱۰۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران جهانی جنرال آتلانتیک سرمایه جذب کرده است.

پیتر اسکات، بنیانگذار و مدیر اجرایی این استارتاپ، در بیانیه‌ای اعلام کرده‌ که این افزایش سرمایه برای یک دوره «رشد قوی» صورت گرفته است چرا که استارتاپ میبل با چالش‌‌هایی مانند کمبود نیروی کار و کمبود بودجه مواجه است. البته آقای اسکات به پاندمی ویروس کرونا اشاره‌ نکرده‌ است.

اسکات می‌گوید: «برای حل چالش‌های پیش روی بخش‌های مراقبت از سالمندان و حمایت از افراد دارای معلولیت، به ایده‌های جدید نیاز داریم.»

از جمله ایده‌هایی که مدیرعامل استارتاپ میبل به آن‌ها اشاره می‌کند تسهیل ورود ارائه‌دهندگان مشاغل کوچک، مانند برخی تاجران انحصاری است که با هدف کمک به افرادی که به‌دنبال حمایت‌های انعطاف‌پذیر، باکیفیت و و مقرون‌به‌صرفه هستند فعالیت می‌کنند. پیتر اسکات این دست فعالیت‌ها را که به مشارکت مشاغل کوچک کمک می‌کند یکی از سریعترین بخش‌های رشد اقتصاد استرالیا می‌داند.

۱۰۰ میلیون دلار جذب سرمایه برای رشد صنعت گردشگری

استارتاپ رزرو هتل سایت‌مایندر (SiteMinder) هم 100 میلیون دلار از فایدلیتی اینترنشنال و همچنین سرمایه‌گذاران فعلی دریافت کرده چرا که به عرضه اولیه عمومی در بازار سرمایه استرالیا نزدیک شده‌ است.

با وجود اینکه صنعت گردشگری یکی از صنایع بسیار آسیب‌‌دیده در دوره پاندمی کرونا بوده اما این سرمایه‌گذاری موجب موفقیت استارتاپ سایت‌مایندر شده‌ است.

در سال مالی 2021، این استارتاپ بیش از 100 میلیون دلار درآمد داشته و این به معنی کاهش ۶ درصدی بوده  است اما با این حال تعداد مشتریان آن با پرداخت‌های خود و سایر محصولاتی که ارائه می‌دهند 40 درصد رشد کرده است.

سانکار نارایان، مدیر اجرایی سایت‌مایندر در بیانیه‌ای گفته است که این مشارکت سرمایه، سطح تعامل با مشتریان را بالا برده و همچنین شرکای این استارتاپ را برای ارائه عملکرد تجاری قوی و نشان دادن انعطاف‌پذیری سایت‌ماندر حفظ کرده است.

نارایان می‌گوید: «این سرمایه‌گذاری کسب‌وکار سایت‌ماندر را در موقعیتی قوی قرار می‌دهد و در مقابل شرایط نابسامان صنعت گردشگری سپر بلای ما می‌شود.»

مدیر اجرایی استارتاپ سایت‌مایندر اعتماد سهامداران این شرکت را سرمایه‌ای بسیار بزرگ می‌داند که موجب پیشرفت آنها در صنعت می‌شود. سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری جدید بر استارتاپ سایت‌ماندر ارزش این شرکت را ۱ میلیارد دلار نگه می‌‌دارد چرا که وضعیت این استارتاپ به‌عنوان یک اسب شاخدار استرالیایی حفط می‌شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/6jvm
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.