کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
هند در سالهای اخیر توانسته است اکوسیستم استارتاپی خود را بیش از پیش تقویت کند. حضور این استارتاپها در کشوری با جمعیت بیش از یک میلیارد نفر، بهخودی خود برای آنها یک ارزش افزوده به حساب میآید، زیرا برای هر خدمت و محصولی، متقاضیان بسیاری در همان کشور حاضر هستند.
اکوسیستم استارتاپی هند در سال 2021 با افزایش چندینبرابری تقاضا برای دیجیتالیشدن در بحبوحه همهگیری کووید 19، نزدیک به 36 میلیارد دلار در شرکتهای خصوصی سرمایهگذاری کردهاند. پلتفرم «پریکوین» (Preqin) که یک پلتفرم دادههای سرمایهگذاری مستقر در بریتانیاست، تخمین میزند که سرمایهگذاریهای خطرپذیر در سال ۲۰۲۱ سهبرابر بیشتر از سال ۲۰۲۰ است؛ چراکه این مبلغ در سال گذشته ۱۱ میلیارد دلار بوده است.
استارتاپهای هندی دورهای مالی بیشتری را در مقایسه با سالهای گذشته انجام دادند، زیرا صندوقهای سرمایهگذاری خطرپذیر برای شرطبندی بزرگتر روی شرکتهای با رشد بالا شروع به کار کردند. در نتیجه، شرکتها توانستهاند ارزشگذاریهای بالاتری را به دست آورند و اغلب ارزش خود را در دورهای متوالی تأمین مالی دو و سهبرابر کنند.
یونیکورن، نامی برای استارتاپهای با ارزش یک میلیارد دلار یا بیشتر است و در سال ۲۰۲۱ نزدیک به 40 شرکت خود را وارد باشگاه یونیکورنها کردند. طی یک هفته در آوریل امسال ۱۲ استارتاپ در یک بازه زمانی چهارروزه به باشگاه یونیکورنیها وارد شدند.
بنیانگذاران شرکتهای یونیکورنی بر این عقیده هستند که در معاملات مالی در مراحل آخر، داراییهای نسبتاً کمتری وجود دارد.
استارتاپها با داشتن این همه سرمایه توانستهاند با اجرای استراتژیهای خود بهسرعت حرکت کنند و از طریق مسیرهای غیرارگانیک، هم از نظر عمودی و هم از نظر افقی، رشد تصاعدی داشته باشند. بیشتر سرمایهگذاران میگویند که سال ۲۰۲۱ به آنها نشان داد که بازار هند بهترین توان سرمایهپذیری را دارد و با استفاده از ابزارهای تجاری مختلف مانند وب ۳ و کریپتو میتوانند اعتماد بیشتری به آینده داشته باشند.