سقوط ۲۵۰ میلیارد تومانی

در پی فیلتر‌شدن اینستاگرام، اندازه بازار تبلیغات در این پلتفرم کاهش یافت

طبق گزارش «جریان»، پلتفرم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، اندازه بازار تبلیغات در اینستاگرام در سال ۱۴۰۱ بیش از چهار هزار میلیارد تومان برآورد شده که به دلیل فیلتر شدن اینستاگرام، اندازه این بازار بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

در اینستاگرام بیش از ۱۰ هزار صفحه فارسی‌زبان وجود دارد که اقدام به نمایش تبلیغات می‌کنند و گردش مالی حوزه تبلیغات در اینستاگرام روزانه بیش از ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

با شروع اختلال اینترنت و فیلتر شدن اینستاگرام، گردش مالی این حوزه تقریباً به صفر رسیده است. همچنین بیش از ۳۰ هزار کسب‌وکار ایرانی برای تبلیغات خود از پلتفرم اینستاگرام استفاده می‌کنند و فیلتر‌شدن اینستاگرام باعث از‌بین‌رفتن یکی از مهم‌ترین کانال‌های بازاریابی کسب‌وکارهای ایرانی خواهد شد.

تریبون، پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی نیز اعلام کرده با توجه به شرایط فعلی کشور، انتشار رپورتاژ آگهی در وب‌سایت‌های خبری با کاهش ۴۹ درصدی مواجه شده است. کاهش تمایل کسب‌وکارها به انتشار رپورتاژ آگهی، درآمد وب‌سایت‌ها از این کانال را بیش از ۵۵ درصد کاهش داده است.

نمایش لینک کوتاه
کپی لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/hdon کپی شد

مطلب قبلی

مطلب بعدی

مطالب پیشنهادی

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره جدید هفته‌نامه کارنگ​

پربازدید‌ترین

جدید‌ترین

هوش مصنوعی جای نبوغ و اراده انسان را نمی‌گیرد

کارنگ ۱۶۳ منتشر شد

یک هدف صد مدیرعامل را زیر یک سقف جمع کرد