کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
استارتاپ تجارت اجتماعی مستقر در دهلی 65/2 میلیون دلار را در سری آ جذب کرده است. «استیج3» استارتاپ مد مستقر در دهلی که در سال 2016 توسط سابنا پوری، سانچیت باوجا و رینا دهاکا تأسیس شد، یک بازار تجارت اجتماعی برای مد و سبک زندگی است.
این پلتفرم اینفلوئنسرمحور بر ارائه مد سریع و مقرونبهصرفه در قالب لباسها و لوازم جانبی طراحان مورد تأیید افراد مشهور یا اینفلوئنسر تمرکز دارد.
بنیانگذاران این کسبوکار میگویند: «برنامه مجهز به هوش مصنوعی ما با ایجاد یک منبع فوق شخصی که منعکسکننده علایق، سبک شخصی، اندازه و ترجیحات برند فرد است، نحوه خرید مشتریان را به طرز چشمگیری تغییر خواهد داد.» انتظار میرود بازار مد آنلاین در هند تا سال 2025 به ارزش 43 میلیارد دلار برسد.
پوشاک و کفش بیشترین سهم یعنی حدود 6/77 درصد از کل بازار مد آنلاین را در سال 2025 به خود اختصاص میدهند. طبق گفته استیج3 رشد سالانه 200 درصد، با درآمد سالانه سه میلیون دلار برای این پلتفرم ثبت شده است. آنها در 12 ماه گذشته تعداد فالوئرهای خود را در شبکههای اجتماعی 30 درصد افزایش داده و به 500 هزار فالوئر رساندهاند.
سانچیت باوجا یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد بازرگانی در استیج3 گفت: «دو روند کلیدی که باعث رشد تجارت الکترونیک مد میشود، حرکت به سمت آنلاین شدن و استفاده از پلتفرمهای اجتماعی است؛ جایی که ما از یک پایگاه کاربران فعال روزانه متشکل از یک میلیارد کاربر در پلتفرمهای اجتماعی مختلف در کشور استفاده میکنیم تا اینفلوئنسرها، برندهای کوچک و بوتیکهای اینستاگرام را قادر سازیم که از برند شخصی خود کسب درآمد کنند.»
ارزش بازار تجارت اجتماعی هند در حال حاضر 5/1 میلیارد دلار است و انتظار میرود سال 2030 به 60 میلیارد دلار برسد.