محتوای ویدئویی را در اولویت قرار دهید

سوشال‌مدیا هنوز هم بهترین استراتژی مارکتینگ است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

استفاده از رسانه‌های اجتماعی یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی است که امروزه در دسترس کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک قرار دارد. برخی گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که 71 درصد مشاغل کوچک تا متوسط از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی خود استفاده می‌کنند. با این حال، استراتژی‌های مختلفی وجود دارد که باید انتخاب درستی از میان‌شان داشت. برخی کارشناسان معتقدند که ساخت ویدئو و استفاده از آن در کانال‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی می‌تواند کمک بسیاری به کسب‌وکارهای کوچک کند. در حقیقت استفاده از محتوای درست می‌تواند به ابزاری برای رشد برند شما در سوشال‌مدیا تبدیل شود.


اهمیت استفاده از ویدئو


در عصر رسانه‌های اجتماعی، ارزش ویدئو از عکس هم بیشتر است. سایت هاب‌اسپات اعلام کرده که قراردادن ویدئو می‌تواند به بازاریابی بهتر مخاطبان کمک کند. دلیل واضح این مسئله، امکان به‌اشتراک‌گذاری و جذب مخاطبان بیشتر با محتوای ویدئویی است. البته مهم است که روی مخاطب هدف خود متمرکز شوید. هدف این است که محتوای ویدئویی بسازید تا ارتباط مخاطبان با شما حفظ شود.

یکی از موارد مهم در توزیع محتوای ویدئویی، استفاده همزمان از چند کانال است. رسانه‌های اجتماعی روشی مؤثر برای ارتباط با مشتریان هستند. اگر در این میان از کانال‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی برند خود استفاده نمی‌کنید، فرصت بسیار بزرگی را از دست داده‌اید. در حقیقت رسانه‌های اجتماعی در عین حال که امکان به‌اشتراک‌گذاری ویدئو را دارند، به کسب‌وکارهای کوچک این امکان را می‌دهد که به مخاطبان هدف خود در زمان واقعی متصل شوند.


پیشرفت خود را آنالیز کنید


اگر صاحب یک برند ساخت جواهرات دست‌ساز هستید، می‌توانید از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدئوهای جدید یا ارائه تخفیف به دنبال‌کنندگان استفاده کنید. البته این کانال‌ها فرصت مناسبی است که پرسش‌های مشتریان را پاسخ دهید و روابط خود را با آنها حفظ کنید. کانال‌هایی که پیشنهاد می‌کنیم، اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و تیک‌تاک است. به‌خصوص تیک‌تاک که محتوای کوتاه در آن محبوبیت بیشتری دارد.

اما حالا که قدری مسیر را برای خودتان شفاف کردید، توصیه می‌شود که از ابزارهای هوش مصنوعی این رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید تا میزان پیشرفت خود را بسنجید؛ برای این کار ابزارهایی مثل گوگل‌ آنالیتیکس یا بخش اینسایت در اینستاگرام مفید هستند. این داده‌ها می‌توانند در تنظیم دقیق استراتژی رسانه‌های اجتماعی مفید باشند. نکته دیگر، صحبت‌کردن به زبان مخاطبان است. یکی از مفیدترین مواردی که در خصوص توزیع محتوا در شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی باید به خاطر بسپارید، صحبت به زبان مخاطبان است. البته این نکته شامل استفاده از کانال مورد استفاده مخاطبان هم می‌شود.


به زبان مخاطب صحبت کنید


برخی معتقدند اگر می‌خواهید مخاطبان جوان‌تر را هدف قرار دهید، باید از ایموجی‌ها استفاده کنید. اگر هم مخاطبان شما قدری بالغ‌تر هستند، می‌توانید از دستور زبان مناسب بهره ببرید. مسئله دیگری که باید توجه کنید، استفاده از فرمت مناسب ویدئوست تا برای مخاطبان قابل استفاده باشد. مثلاً اگر در حال فروش یک محصول فیزیکی هستید، ویدئوی نمایش محصول راهی مناسب برای نشان‌دادن کالای مربوطه است. اگر هم ارائه‌دهنده خدمات هستید، ویدئوهای آموزشی برای بیان نحوه عملکرد خدمات شما، بهتر است. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که ویدئوها باید کوتاه و مختصر باشند. در مجموع استفاده از ویدئو می‌تواند ابزاری کمکی برای رشد برند شما در رسانه‌های اجتماعی باشد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/odv6
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.