کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

موسم پوست‌اندازی لوازم خانگی

نگاهی به تغییرات یک صنعت موسم پوست‌اندازی لوازم خانگی

این روزها حاشیه‌ها اطراف صنعت لوازم خانگی ایران به عنوان یکی از امیدهای توسعه صادرات در سالیان آتی افزایش یافته است. سیاستی که برای این صنعت نوشته شده، بدون اینکه ابعاد دقیق آن درک شود، مورد انتقاد قرار گرفته است.
بدون اینکه له یا علیه این سند جبهه بگیریم، به ‌مرور مهم‌ترین ترندهای این بخش در افق 2025 می‌پردازیم. هر سیاستی که نوشته می‌شود، باید ضمن توجه به محدودیت‌های کشور به پنج روند مهم یا ترند صنعت لوازم خانگی که این بخش را تا پنج سال بعد دگرگون خواهد کرد، نگاه کند و زمینه تحول صنایع کشور را برای ساخت این قبیل محصولات فراهم کند.

قدرت مصرف‌کنندگان: خریداران لوازم خانگی با رشد هرچه بیشتر آگاهی، نقشی قوی‌تر را در این صنعت بازی می‌کنند. امروز 93درصد از مصرف‌کنندگان تصمیمات و نتایج حاصل از خرید لوازم خانگی را در فضای وب و به شکل آنلاین بازگو می‌کنند. در عین حال بررسی‌های آنلاین بر تصمیم آن‌ها تأثیرگذار است. 63 درصد از افراد حاضرند برای محصولی بهتر تا 15درصد بهای بیشتری بپردازند.

دیجیتالی شدن جهان: دیجیتالی شدن اقتصاد و صنعت نماد قدرت مصرف‌کنندگان است و حتی آن را تسریع می‌کند تا به محصولات جدید شکل بدهد. در دوره پاندمی، مصرف در این صنعت دیجیتالی‌تر شد که این مسئله، نحوه تولید را در کارخانه تحت‌تأثیر قرار داد. امروز 60 درصد کل خریداران تمایل به خرید محصولات متصل به اینترنت پیدا کرده‌اند.
پایداری: امروز پایداری برای مصرف‌کنندگان اهمیت بیشتری دارد که تا دو سوم مصرف‌کنندگان لوازم خانگی را شامل می‌شود. افراد حاضرند برای محصولات پایدارتر پول بیشتری بپردازند و روندهای قانونی در جهان هم صنایع را به سمتی جهت می‌دهد که به تولید محصولات پایدارتر متمایل شوند. این موضوع در بحث انرژی به شکل جــــدی‌تــری پیـگیــری می‌شود.

مقیاس جهانی تولید: مسیر جهانی صنعت لوازم خانــــگی را بازیگرانی می‌سازند که به مدد مقیاس جهانی تولید، در بخش نــــــوآوری و سرمایه‌گذاری تلاش بیشتری را از خود بروز می‌دهند.

رشد طبقه متوسط جهانی: پیشران صنعت لوازم خانگی، رشد چشمگیر طبقه متوسط در مناطقی نظیر خاورمیانه، آفریقا، شرق اروپا، آمریکای جنوبی، اروپای غربی و جنوب شـــرق آسیاست که پتانـسیل افزایـــش جمعیت تا ورای شــــــــش میلیارد نفر را نیز دارند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/oy99
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.