کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

همگرایی و بلوغ کسب‌و‌کارها

در دورهمی کسب‌و‌کارهای رمزارزی و بلاکچین چه گذشت؟

اولین دورهمی کسب‌وکارهای رمزارزی و بلاکچین ایران به همت مجموعه راه پرداخت برگزار شد. این دورهمی که بسیاری از مدیران ارشد این کسب‌و‌کارها در آن حضور داشتند، در درجه اول از این منظر حائز اهمیت بود که کسب‌و‌کارهایی که در فضای اقتصادی رقیب یکدیگر به حساب می‌آیند، در کنار هم به بحث و تبادل نظر پرداختند و تلاش داشتند تا برای مشکلات مشترک‌شان به راه‌حلی جامع برسند.

این امر نشان می‌دهد در زمانی که رگولاتور هنوز نتوانسته خود را با کسب‌وکارهای حوزه بلاکچین و رمزارز هم‌مسیر کند و هرازگاهی مشکلاتی را پیش رویشان می‌گذارد، نوآوری مسیر خود را طی کرده و امروز با کسب‌و‌کارهایی در این حوزه طرف هستیم که سال‌های رشد خود را طی کرده و به بلوغ نسبی رسیده‌اند؛ کسب‌و‌کارهایی که بر لزوم شبکه‌سازی واقف هستند و در جهت حل مشکلات می‌توانند به رگولاتور پیشنهادهای سازنده ارائه دهند و به یک اکوسیستم مجزا تبدیل شوند.

همچنین در کنار هم قرار گرفتن و ملاقات مدیران ارشد کسب‌و‌کارهایی که کمتر محفلی برای آشنایی و تبادل نظر با یکدیگر دارند، می‌تواند نقشی تعیین‌کننده ایفا کند. می‌تواند جایی برای واکاوی موانعی باشد که نفس کسب‌و‌کارها را گاه به شماره می‌اندازد و اجازه نمی‌دهد آنها در کنار یکدیگر جهت ساختن اکوسیستم رمزارز و بلاکچین ایران تلاش کنند.

این هدفی بود که دورهمی کسب‌و‌کارهای رمزارزی و بلاکچین ایران دنبال می‌کرد که البته رسیدن به این هدف در گرو همکاری هرچه بیشتر کسب‌و‌کارها و تداوم چنین برنامه‌هایی خواهد بود.

عکس‌ها: نسیم اعتمادی، بهار اصلانی
لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/4120
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.