رسانه اقتصاد نوآوری ایران

واتیک: تست دقیق در خانه

ابزارهای تست‌ کرونا وارد مرحله جدیدی می‌شوند

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

امروز سویه دلتا از ویروس کووید 19 بر جهان سیطره دارد و سرعت انتقال آن بالاست. جهشی که در مشاغل اخلال و افراد را باز هم منزوی کرده است. پس امنیت زیستی در محیط موضوع بسیار مهمی است. این سخن دانشمندان انگلیسی در نامه‌ای به دولت است.
در این راستا شرکت نوپای امنیت زیستی واتیک (Vatic) در انگلستان آزمایشی سریع و دقیق ابداع کرده که فقط به بزاق دهان و یک نرم‌افزار نیاز دارد. کاربر در تست KnowNow می‌تواند داده‌های آزمایشی را با آزمایشگاه به اشتراک بگذارد. این اشتراک با یک کد کیوآر انجام می‌شود. کمپانی واتیک تاکنون 37/6 میلیون دلار از وی‌سی لوکال‌گلوب (VCs LocalGlobe) و هاگزتون ونچرز (Hoxton Ventures) برای توسعه این تست خانگی سرمایه جذب کرده است.

الکس شپرد، بنیان‌گذار واتیک، می‌گوید این آزمایش کمتر از 15 دقیقه زمان می‌خواهد و ضریب خطای آن کمتر از نیم درصد است. در این روش ویروس‌های عفونی با تقلید از سطح سلول انسانی شناسایی می‌شوند. آزمایش آنتی‌ژن سریع بزاقی KnowNow پس از دریافت تأییدیه مارک CE در انگلستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. واتیک در حال انجام آزمایش‌های بالینی در ایالات متحده برای تأیید مجوز استفاده اضطراری از FDA است. واتیک قابلیت انجام آزمایش در انواع جهش‌یافته را دارد و طراحانش می‌گویند این برنامه امن است و اطلاعات سلامت فرد را به خطر نمی‌اندازد.
کارشناسان درباره این فناوری جدید می‌گویند واتیک نمایانگر آینده آزمایش است و این آزمون نقطه شروع آزمایش‌های آسان، دقیق و سریع است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/a07t
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.