رسانه اقتصاد نوآوری ایران

پنج درس کلیدی به مدیران بیمارستان‌ها

توصیه‌های مایکل داولینگ، مدیرعامل نورث‌ول هلث

زمان مطالعه: 2 دقیقه

چابکی، نیاز مبرم به فناوری و مزایای برخورداری از پشتیبانی یک سیستم یکپارچه بزرگ در طول همه‌گیری، از بزرگ‌ترین درس‌های این دوره است. مایکل داولینگ مدیرعامل نورث‌ول هلث (Northwell Health) در نیویورک می‌گوید که بیش از یک سال و نیم است جهان در جنگ با یک دشمن نامرئی است. چیزهای زیادی هست که هنوز نمی‌دانیم و چیزهایی هم از این دوره آموخته‌ایم.
اهمیت چابکی: ظهور کووید 19 مستلزم اقدام سریع از سوی نظام درمان بود. ظرف چند روز یا چند هفته سیستم‌های بهداشتی مجبور شدند امکانات خود را دوباره بچینند، کارکنان را آموزش دهند و برنامه‌ای برای مراقبت از بیماران کووید تهیه کنند. پس چابکی و انعطاف از نیازهای این دوره است.

مزایای سیستم بهداشتی یکپارچه: آن دسته از سیستم‌های بهداشتی که دارای چندین بیمارستان، محل مراقبت سرپایی و خدمات بیماری‌های حاد بودند، به طور مؤثری به بحران کووید 19 پاسخ دادند. نورث‌ول هلث در اوج پاندمی روزانه سه هزار مبتلا را با ضریب بهبود بالا تحت مراقبت قرار می‌داد. یک بیمارستان به‌تنهایی و بدون پشتیبانی یک سیستم بزرگ یکپارچه نمی‌تواند این بحران را به‌خوبی مدیریت کند.
مراقبت از کادر درمان: در چنین مقیاسی از همه‌گیری سیستم‌های بهداشتی باید بر حفاظت از ارزشمندترین منابع خود یعنی کارکنان تمرکز کنند. انگیزه بخشیدن به پرسنل برای رویارویی با کووید بسیار مهم است. بیمارستان‌ها با پایان همه‌گیری نباید تعهد خود به کادر درمان را فراموش کنند.

نیاز مبرم به فناوری جدید: بحران همه‌گیری رابطه صنعت سلامت را با فناوری برای همیشه تغییر داد. فناوری کمک کرد تا نحوه مراقبت و مدیریت منابع به‌سرعت تغییر کند و بهتر شود. بدون فناوری قادر نبودیم بحران را به این شکل مدیریت کنیم. اکنون باید به فکر گسترش مراقبت با کمک فناوری باشیم.

ظرفیت کارآفرینی: با افزایش مبتلایان کووید در ایالات متحده، دولت‌های ایالتی و مرکزی قوانین مراقبت‌های بهداشتی را بازنگری و تسهیل کردند و با کاهش بحران، کارآفرینی و نوآوری در صنعت سلامت سرعت گرفت. اکنون فرصت خوبی است تا سیاست‌گذاران مقررات بیشتری را آسان کنند تا نوآوری گسترش یابد.
همه‌گیری کووید هنوز به پایان نرسیده است، ولی اکنون نظام درمان بیشتر از ماه مارس 2020 می‌داند. با عملیاتی کردن درس‌های آموخته‌شده، نظام‌های بهداشتی تغییرات کوچک و بزرگ بسیاری خواهند داشت.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/aopu
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.