کارنگ شصت‌وچهارم منتشر شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هفته‌نامه اقتصاد نوآوری ایران، کارنگ،  به شصت‌وچهارمین شماره خود رسید. جدیدترین شماره کارنگ با عکس جلدی از شهرام شکوری، مرد شماره یک طرفه‌نگار، منتشرشده که همراه با گفت‌وگویی مفصل است.

شکوری می‌گوید: ما در ایران تمام هزینه‌ها را برای جذب و تطبیق یک فناوری یا شرکت انجام می‌دهیم، اما به‌محض آنکه به مرحله توسعه می‌رسیم، سودش نصیب جای دیگری به‌جز کشور خودمان می‌شود.

در صفحه زنان نوآور شماره شصت و چهارم کارنگ نیز گفت‌وگویی با نگار حسین زاده، خالق برند «انگار» داشتیم. برند انگار در اینستاگرام شکل‌گرفته و رشد کرده است. او معتقد است که شکل گرفتن هویت برند با اینستاگرام، حس مجازی و غیرواقعی بودن را می‌دهد. خالق برند نگار می‌گوید به‌واسطه طرح‌هایی مثل صیانت، هرلحظه ممکن است این‌همه کسب‌وکار اینستاگرامی از بین برود.

 در این شماره کارنگ گزارش‌های متعددی برای شما تهیه‌کرده‌ایم. مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی تحت عنوان «مصادیق تعارض منافع؛ تعارض منافع در نظام بانکی کشور»، تعارض منافع در ارتباط با بانک مرکزی با بانک‌ها و شرکت‌های مربوط به حوزه پرداخت را بررسی کرده است. در گزارش دیگری هم نگاهی به قانون جهش تولید دانش‌بنیان داشته‌ایم و نقاط قوت و ضعف آن را بررسی کرده‌ایم. به گفته افشین کلاهی اولین ضعف عمده تعریف نشدن نقش بخش خصوصی در این قانون است.

در شماره سی‌وچهارم ضمیمه هفتگی رمزارز گفت‌وگوی مفصلی با مدیران امنیت، فنی و عملیات سه صرافی کوین نیک، رمزینکس و نوبیتکس در مورد هک رمزارزی و اولویت‌های امنیتی داشته‌ایم. پارسا شعبانی، مدیر تیم زیرساخت و امنیت هلدینگ نیک‌اندیش به کاربران توصیه می‌کند که حتماً اطلاعات حساب خود را در یک جای امن ذخیره کنند و به‌هیچ‌عنوان سراغ سرمایه‌گذاری روی توکن های بدون پشتوانه نروند.  

محمدحسین کشاورز، مدیر فنی رمزینکس می‌گوید: سرعت نوآوری و تغییرات حوزه فناوری بلاکچین زیاد است و تنظیم گری بخصوص در کشور ما کم است. تنوع و سرعت زیاد راه را برای کلاه‌برداران باز می‌کند. امیر رنجبر، مدیر عملیات نوبیتکس معتقد است مهم‌ترین اشتباهات کاربران انتخاب شبکه انتقال اشتباه، فراموش کردن کلمه بازیابی کیف پول، فریب خوردن از طریق سایت‌های فیشینگ و سرمایه‌گذاری با مبالغ زیاد روی توکن و رمزارزهای فاقد پشتیبانی و پروژه‌های پانزی است.

کارنگ و رمزارز را رایگان می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

اشتراک هفته‌نامه نامه کارنگ را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/v9xi
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.