رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ چهل‌ودوم منتشر شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تازه‌ترین شماره هفته‌نامه کارنگ که مجله اختصاصی اقتصاد نوآوری است امروز یکشنبه ۱۵ اسفند منتشر شد. در این شماره از کارنگ محمدحسین برمایون و مجید گودینی بنیان‌گذاران کسب‌وکار نماتک که به شکل تخصصی روز حوزه آموزش متمرکز است درباره ظرفیت‌های این بازار و ضرورت توجه شرکت‌های بزرگ به آن گفته‌اند.


آموزش و بحران آینده شرکت‌های بزرگ ایرانی


نماتک آنطور که بنیان‌گذارانش گفته‌اند در بازار آموزش با تکیه بر آموزش‌ها و دوره‌های ویدیویی توانسته کاربران قابل‌توجهی را جذب خود کند و حالا در فازهای توسعه‌ای‌اش به فکر همکاری با واحدهای منابع انسانی شرکت‌های بزرگ فناوری و نوآوری کشور است تا بتواند نیازهای آن‌ها به نیروی کار ماهر و متخصص در سال‌های آینده را پوشش دهد.


چرا اینقدر سخت‌جانیم؟


کارنگ در شماره جدید خود نقدها و یادداشت‌های تحلیلی درباره آخرین تحولات حوزه رگولاتوری اکوسیستم نوآوری کشور منتشر کرده است. ازجمله در یادداشتی به قلم سردبیر این نشریه ماجراهای سریال‌ دنباله‌دار اینماد و صیانت و درگاه‌های اینترنتی و آسیب‌های سرشاخ شدن دولتی‌ها با کسب‌وکارهای بخش خصوصی مورد نقد قرار گرفته‌اند.


اقتصاد سلامت و ترندهای آینده آن


در مصاحبه‌ای که صفحه سلامت کارنگ با امیر فرشچی مدیرعامل شرکت آریوژن فارمد انجام داده او درباره روندهای کسب‌وکاری سلامت در سال‌های آینده و متغیرهای تعیین‌کننده در این روندها گفته است. او با اشاره به رشد شرکت‌هایی چون مدرنا تحت تاثیر بیماری کووید فرصت‌های نوآوری در صنعت دارو را متناسب با شناسایی درست چالش‌های آینده عنوان کرده است.


بیمه تعاون و گل‌کاری مارکتینگی‌اش


کارنگ مثل همیشه در صفحات هفتگی طنز و حکمتش به سراغ جنجال‌آفرینان هفته رفته است. سوژه طنزپرداز کارنگ در این هفته هم بیمه تعاون بوده که با کمک مسترتیستر و معده‌اش در هفته گذشته حسابی سروصدا به پا کرده بودند.


دنیای رمزارزها و دغدغه والکسی‌ها


کارنگ در ضمیمه هفتگی خود «رمزارز» در گفت‌وگویی با هم‌بنیان‌گذار صرافی والکس به مسئله مهمی پرداخته که نقش رگولاتور این فضا را برجسته می‌کند. بردیا احمدنیا به «رمزارز» گفته آن‌ها در حال رقابت با بایننس و دیگر صرافی‌های خارجی هستند و هر کاربر ایرانی که آن‌ها از دست می‌دهند به دامن خارجی‌ها خواهند رفت.

او با ذکر مثالی از دیجی‌کالا که به دلیل عدم دسترسی کاربر ایرانی به بازار جهانی در هر صورت کاربران ایرانی را با هر شرایطی که رگولاتور یا خود کسب‌وکار وضع کند در کنار خود خواهد داشت گفته: «ایرانی‌ها در هر صورت یا باید از دیجی‌کالا خرید کنند یا یک فروشگاه ایرانی دیگر. چون آن‌ها دسترسی به آمازون ندارند. اما در حوزه رمزارزها با کمترین فشاری از سوی سیاست‌گذار داخلی، ایرانی‌هایی که کاربر ما بوده‌اند می‌شوند کاربر بایننس و کوین‌بیس و…»

کارنگ هر هفته در ۳۲ صفحه منتشر می‌شود و می‌توانید آن را رایگان از سایتش دانلود کرده و بخوانید. برای اشتراک نسخه کاغذی آن هم کافی است به سایتش سر بزنید.

کارنگ، امروز درباره فردا بخوانید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/qcu6
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.