کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
یکی از راهحلهایی که میتواند به بقای صنعت چاپ کمک کند، تکنولوژی کاغذهای جایگزین است. هر چند هنوز این تکنولوژی در سطح وسیع به کار نمیرود، اما گسترده بودن طیف موادی که میتواند برای ساخت کاغذهای جایگزین به کار گرفته شود، آینده درخشانی را برای این شیوه بهصرفه تولید کاغذ ترسیم میکند. مواد اصلیای که برای ساخت کاغذ جایگزین به کار میرود، شامل دورریختنیهای کشاورزی، فیبرهای طبیعی، نیشکر و کلسیم کربنات است.
در یکی از جدیدترین شیوهها حتی ترکیب آب و سنگ نیز برای تولید کاغذ استفاده شده است. هر چند کاغذهای جایگزین یکی از امیدوارکنندهترین فناوریها برای بقای چاپ فیزیکی هستند، همه مشکلات این صنعت را حل نمیکنند. گرایش مردم به فضای اینترنت برای مطالعه به جای مطالعه نسخه فیزیکی باعث شده تا ناشرها به دنبال بهکارگیری این فرمتهای مدرن و ورود به فضای اینترنتی باشند. این اتفاق خود منجر به رویدادهای دیگری میشود.
از طرفی ناشرها درگیر مارکتینگ آنلاین و نبرد برای سهم بازار در آینده صنعت نشر روی پلتفرمهای آنلاین خواهند شد و از طرفی ناشرهای سنتی برای بقا و افزایش تقاضا برای نسخههای فیزیکی ناچار به نوآوری خواهند بود. آینده صنعت نشر را نبرد این دو جریان نوآور رقم خواهد زد.