کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کوتاه از متن و حاشیه نوآوری در هفته‌ای که گذشت

هر هفته خلاصه‌ای از مهم‌ترین اتفاقات و تحولات اقتصاد نوآوری را برای شما تدارک می‌بینیم، خیلی کوتاه و بدون تعارف


کارنامه در اهواز
کارنامه، سرویس کارشناسی خودرو سایت دیوار، اعلام کرده به اهوازی‌ها هم سرویس‌دهی خواهد کرد. کارنامه و مکمل آن در دیوار، یعنی پلتفرم سکو، به نوعی ورود دیوار به حوزه کارشناسی و فروش مستقیم خودروی کاربران محسوب می‌شوند که احتمالا در سال‌های آینده بیشتر از آن خواهیم شنید.

تریبون و بازار رپورتاژ آگهی
تریبون یکی از زیرسرویس‌های سایت یکتانت است که در زمینه بازاریابی و تبلیغات محتوایی و کلیکی فعال است. تریبون اما صرفا روی انتشار رپورتاژآگهی تمرکز کرده و حالا با انتشار اولین گزارش سالانه خود نشان داده هشت هزار کسب‌وکار و هزار رسانه از خدمات این پلتفرم تبلیغاتی استفاده کرده‌اند.

تابناک بعد از مهر
سایت تابناک هم خانه خلاق راه‌اندازی می‌کند. در بازدیدی که پرویز کرمی، مدیر روابط عمومی معاونت علمی ریاست جمهوری، از این کسب‌وکار رسانه‌ای داشته، این خبر اعلام شده است. پیش‌تر هم خبرگزاری مهر از رونمایی خانه خلاق خود خبر داده بود. سایت تابناک علیرغم پیشرو بودن در دنیای وب فارسی مدت‌هاست که جریان‌سازی سابق خود را از دست داده است.

دعوت کیش از تیم‌های نوآور
پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منطقه آزاد کیش از تیم‌های دانش‌بنیان و خلاق و استارتاپی برای استقرار در این پارک دعوت کرده است. گردشگری، صنایع‌دستی، شرکت‌های صادرات‌محور، رسانه‌ها و… در اولویت استقرار در این منطقه عنوان شده‌اند. معافیت‌های مالیاتی و تسهیلات صادراتی از جذابیت‌های استقرار در این منطقه برای تیم‌ها خواهد بود.

گردوخاک یک هفته‌ای رمزارزها
رئیس مجلس به بانک مرکزی نامه زده و گفته حالا که درگاه‌های پرداخت صرافی‌های دیجیتال بسته نشده، حداقل از آن‌ها مالیات بگیرید. دعوا بر سر رگولاتوری و قانونی بودن یا نبودن فعالیت صرافی‌های دیجیتال در ایران بالا گرفته و مجلس‌نشینان حساس شده‌اند. حرف فعالان رمزارز و بلاکچین هم این است که با بستن داخلی‌ها، فقط صرافی‌های خارجی را خوشحال می‌کنید و بس.

پلتفرم‌های ویدئویی‌ زیر ذره‌بین پیش‌نویس دستورالعمل «فعالیت انتخاباتی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر» مورد بررسی قرار گرفت و احتمالا به‌زودی ابلاغ شود. دستورالعملی که فیلیمو، نماوا و پلتفرم‌هایی چون آپارات و کافه‌بازار را نشانه گرفته است. کسب‌وکارهایی که با داغ شدن تنور انتخابات، احتمالا گرفتاری‌های بیشتری با محتواهای تولید یا منتشرشده توسط کاندیداها و هوادارانشان خواهند داشت.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/937s
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.