کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
دوندگان ماراتن و اپراتورهای مخابراتی میدانند که لحظات پایانی راه، دشوارترین لحظات است و همین امر در مورد اپراتورهای پستی و لجستیک، بهویژه در سال ۲۰۲۲ صادق است.
مسلماً شما هم دلتان میخواهد خدمات ارزشمند تحویل در محل را دریافت کنید، در حالی که شرکتهای لجستیکی که خدمات تحویل در محل عرضه میکنند، بهسختی به کار ادامه میدهند و با افزایش مصرف سوخت و هزینههای دیگر مواجهاند و برای دستیابی و حفظ نیروی کار خود هم مدام باید تلاش بیشتری کنند.
در روندی که فقط در دوره و پس از همهگیری کرونا شتاب گرفته، تلفنهای هوشمند از طریق دادهها به بسیاری از کسبوکارها این امکان را میدهند که با برخی از این چالشها بهتر سازگار شوند.
گزارش اخیر VDC Research نشان میدهد نیمی از ذینفعان لجستیک؛ دستگاهها یا برنامههای تلفن همراه را برای افرادی که در خط مقدم تحویل لجستیک کار میکنند، عامل مهمی در بهرهوری تلقی کردهاند، در حالی که قبل از شیوع کووید ۱۹ این رقم ۳۴.۱ درصد بوده است.
علاوه بر این، گوشیهای هوشمند اکنون آنقدر بهعنوان ابزاری حیاتی در این صنعت تبدیل شدهاند که دادگاه فدرال آلمان اخیراً حکم داد که رانندگان تحویل غذا در این کشور حتما باید به دوچرخه و تلفن هوشمند مجهز باشند تا بتوانند وظایف خود را بهطور مؤثرتری انجام دهند.
شرکتهای تحویل مرحله آخر یا همان Last Mile Delivery به دادههای تلفن همراه رانندگان خود برای انجام طیف گستردهای از وظایف؛ از بارگیری ون گرفته تا ارائه مدرک تحویل یا حتی تأیید سن یا هویت مشتری نیاز دارند.