کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
بر اساس مطالعاتی در آمریکا، ۷۱ درصد مردم هنگام رانندگی بهصورت آگاهانه بیلبوردها را دنبال میکنند. این عدد یعنی بیلبورد نقش بسیار مهمی در تبلیغات دارد و نباید از آن غافل شد. بیلبورد با توجه به ماهیتش از قوانین ویژهای تبعیت میکند. برای برندهشدن در مسابقه بیلبوردها لازم است این قوانین را بشناسیم.
مخاطبانتان را هدف قرار دهید
بهعنوان بخشی از فرایند طراحی، با بخشی که با مشتریانتان در ارتباط است، ارتباط بگیرید تا بدانید آنها در معرض چه تبلیغاتی هستند. مثل هر فرایند مخاطبشناسی دیگری خوب است که ویژگیهای انسانی مخاطبتان را پیدا کنید و او را مثل یک انسان ببینید، مثلاً علی، ۲۵ ساله، پرجنبوجوش، کمی محافظهکار و شیکپوش… این کار به شما در طراحی و مکان انتخابی بیلبوردتان کمک بسیار مهمی میکند.
کسلکننده نباشید!
همیشه بیلبورد خلاق برنده میشود؛ بیلبوردی که دارای تصاویر و متنی باشد که تخیل مخاطب را فعال کند، بخشی از پیام را خودش کشف کرده و باعث میشود مخاطب با کنجکاوی در مورد کسبوکارتان جستوجو کند.
بزرگتر فکر کنید
گاهی اوقات چالشبرانگیزترین جنبه ایجاد یک تبلیغ بیلبورد، فکر کردن به مقیاس تصاویر و متن است. باید در نظر داشته باشید که نماهای بیلبورد اغلب در فاصله ۵۰۰ فوتی یا بیشتر قرار دارند. کلمات باید حداقل یک فوت بزرگتر باشند و فاصله بین کلمات و خطوط افزایش یابد.
یک جمله بنویسید، نه یک کتاب
رانندگان، دوچرخهسواران و عابران پیاده بهسرعت از مقابل بیلبورد میگذرند و وقت خواندن پیامی طولانی را ندارند. یک قانونی کلی این است که تعداد کلمات نوشتهشده در بیلبورد بیش از هفت کلمه نباشد.
ساده باشید
فونت تقریباً آخرین چیزی است که لازم است در آن تفاوت ایجاد کنید. شاید فونتهای فانتزی را دوست داشته باشید، اما تجربه نشان داده که بهتر است فونت ساده و بزرگ باشد تا از فواصل دور، بهسرعت خوانده شود.
طراحی مسئولانه
بین جلب توجه بیلبورد شما و ایجاد حواسپرتی برای رانندگان مرز باریکی وجود دارد. تا میتوانید توجه جلب کنید، نه حواسپرتی.
تصویر بهیادماندنی
یکی از محصولات، لوگو یا هر تصویر نمادینی که مخاطبان را به یاد شما میاندازد، در تصویر قرار دهید. مهم است که مخاطبان بدانند چه کسی صاحب بیلبوردی است که میبینند.
تصاویر با وضوح بالا
کیفیت تصاویر مهم است، تصاویر بیلبورد باید حداقل دارای وضوح ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ باشند.
اطلاعات تماس فراموش نشود
نام برند در بیلبورد شما ضروری است. علاوه بر نام برند خوب است که شماره تلفن و نشانی سایتتان را هم جایی در گوشه بیلبورد جای دهید.
استفاده از رنگ و کنتراست
لازم نیست تبلیغات بیلبوردتان همیشه با رنگ سازمانیتان باشد. رنگهای تند را انتخاب کنید، زیرا از دور هم توجه را جلب میکنند. رنگهای متضاد نوشته و زمینه هم خوانایی را بهتر میکنند. سیاه، سفید، قرمز، زرد و آبی بعضی از انتخابهای ایدهآل هستند.
البته یادتان باشد که این ۱۰ قانون نکات اولیهای است که هر بیلبوردی باید آنها را رعایت کند، مواردی هم هست که نوع کسبوکار شما و پیامی را که میخواهید به مخاطب برسانید، مشخص میکند و در کسبوکارهای مختلف و از بیلبوردی به بیلبورد دیگر متفاوت است!