کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
توسعه بازار سرمایه با ورود کسبوکارهای پلتفرمی
مدیرعامل فرابورس ایران از تپسی بازدید کرد
میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس ایران، از شرکت تپسی بازدید کرد. فدایی در این بازدید، با بخشهای مختلف تپسی و تازهترین دستاوردهای این شرکت در حوزه واقعیت افزوده، علم داده و هوش مصنوعی آشنا شد.
او ورود صنایع جدید به بازار سرمایه را از اهداف فرابورس عنوان کرد و گفت: «سیاست فرابورس عمق بخشیدن به بازار، تنوعدهی و ورود صنایع جدید است. این مجموعه در تلاش است تا صنایعی مستقل از تصمیمهای دولتی و تغییرات نرخ ارز با آیندهای رو به رشد را وارد بازار سرمایه کند.»
وی با تأکید بر لزوم آشنایی تحلیلگران بازار سرمایه با صنایع جدید گفت: «در تحلیل صنایعی مانند کسبوکارهای پلتفرمی، لازم است که کارشناسان و تحلیلگران، با مدلهای جدید ارزشگذاری این کسبوکارها آشنا شوند و رویکرد خود را از نگاه مبتنی بر داراییهای فیزیکی و سود، به نگاه مبتنی بر رشد تغییر دهند.»
در این بازدید میلاد منشیپور، مدیرعامل تپسی، به معرفی صنعت کسبوکارهای اینترنتمحور و ظرفیتهای رشد آن در دنیا و ایران پرداخت.
منشیپور با اشاره به اینکه رشد سریع این کسبوکارها عامل اصلی جذابیت آنها بوده، عنوان کرد: «ورود شرکتهای اینترنتمحور به بورسها در دنیا طی پنج سال گذشته هشت برابر شده است. کسبوکارهای اینترنتمحور با توجه به ظرفیتی که دارند، عمده سرمایهگذاری خود را در سالهای اولیه معطوف به رشد میکنند.»
در بخش دیگری از این بازدید، هومن دمیرچی، معاون عملیات تپسی به تشریح برنامههای توسعهای تپسی پرداخت و با معرفی دو محصول جدید تپسی عنوان کرد: «توسعه سریع جغرافیایی، اضافه کردن محصولات جدید و ورود به بازارهای تازه، از مهمترین برنامههای آینده تپسی است.»
بازدید صورتگرفته، به دنبال درج نماد شرکت تپسی در بازار سرمایه، به عنوان اولین شرکت فعال در حوزه کسبوکارهای پلتفرمی بود.