تکلیف اپراتورها برای جلوگیری از تماس‌های تبلیغاتی

تأکید حمید فتاحی، رئيس سازمان تنظیم مقررات رادیویی بر رفع مزاحمت پیام‌های تبلیغاتی در شبکه‌های ارتباطی کشور

حمید فتاحی، رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی به دنبال تأکید وزیر ارتباطات بر رفع مزاحمت پیام‌های تبلیغاتی، از برخورد با تماس‌های تبلیغاتی صوتی و ارسال‌کنندگان پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی خبر داد.

حمید فتاحی در این‌ خصوص عنوان کرد: «به منظور حفاظت از حقوق کاربران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مقررات حاکم بر ارائه خدمات محتوای صوتی ارزش‌افزوده تبلیغاتی تصویب شده که بر اساس آن تماس‌های تبلیغاتی صوتی ممنوع است.»

پیش از این کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه‌ای درباره ممنوعیت تماس‌های صوتی تبلیغاتی داشت.

فتاحی ضمن اشاره به این مصوبه و با تأکید بر برخورد با متخلفان از سوی رگولاتوری افزود: «بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تمامی دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن همراه موظف شده‌اند سامانه تشخیص تماس‌های صوتی تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته را مطابق با ضوابط ابلاغی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه‌اندازی کنند و مانع از راهیابی این‌گونه تماس‌ها در شبکه خود شوند.»

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد: «اپراتور‌ها موظفند سامانه کشف تخلف پیامکی خود را راه‌اندازی و سیم‌کارت‌های متخلف را شناسایی و آنها را مسدود کنند. کاربران نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۹۵ به آدرس https://۱۹۵.cra.ir شکایت خود را درباره دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین تماس‌های صوتی تبلیغاتی ثبت کنند تا از این طریق به شکایت آنها رسیدگی شود.»

رئییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره نحوه محدود کردن دریافت پیامک تبلیغاتی از سوی کاربران اظهار کرد: «مشترکان تلفن همراه می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۸۰۰* و یا مراجعه به اپلیکیشن‌های اپراتور خود، در منوی مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی برای غیرفعال‌سازی یا فعال‌سازی دریافت پیامک‌ها اقدام کنند.»

نمایش لینک کوتاه
کپی لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/6zxv کپی شد

مطلب قبلی

مطلب بعدی

مطالب پیشنهادی

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره جدید هفته‌نامه کارنگ​

پربازدید‌ترین

جدید‌ترین

یک هدف صد مدیرعامل را زیر یک سقف جمع کرد

تأمین مالی جمعی؛ نوآوری مالی در مسیر تحول

«نماوا»، قربانی سووشون شد؟ توقیف سووشون، فیلتر نماوا