کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
خردهفروشان عصر حاضر با فروشگاههای آنلاین خود، کنترل کاملی بر تجربیات مشتریان خود دارند. اما صاحبان فروشگاههای آنلاین ممکن است ندانند که از کجا شروع کنند و چگونه فروشگاه خود را مدیریت کنند. در مطلب پیش رو چند نکته برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین موفق آورده شده است.
در شبکههای اجتماعی تبلیغ کنید
تبلیغات در شبکههای اجتماعی یک راه قدرتمند، خلاقانه و سرگرمکننده برای ارتباط با بسیاری از مشتریان بالقوه است. این تبلیغات میتواند شامل هر چیزی باشد؛ از یک پست ساده فیسبوک گرفته تا یک فیلتر مرتبط در اسنپچت. از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس برای ردیابی کانالهایی که مشتریان هدف شما بیشتر در آنجا حضور دارند، استفاده کنید و تلاشهای بازاریابی خود را روی این پلتفرمها متمرکز کنید.
اگر در فضای نسبتاً جدید شبکههای اجتماعی گیج میشوید، برای شروع راهنماهای تبلیغات فیسبوک، اینستاگرام و اسنپچت را بررسی کنید. بازاریابی در شبکههای اجتماعی خلاقیت زیادی میطلبد، بنابراین سعی کنید متناسب با شخصیت گروه اصلی خریداران خود، این تبلیغات را انجام دهید.
آیا وبسایت، در موبایل بهدرستی نمایش داده میشود؟
خرید از طریق موبایل در سال گذشته ۳۰ درصد از خریدهای آنلاین را شامل شده و این رقم در حال افزایش است. با رشد روزافزون استفاده از موبایل برای خرید آنلاین، خردهفروشان باید مطمئن شوند طراحی سایت آنها سازگار با موبایل است؛ مهم نیست از چه دستگاهی استفاده میشود.
فروشندگان با فناوریهای روز میتوانند الزامات سیستمعاملها را نیز اجرا کنند تا هم در موبایلهای اندرویدی و هم در آیفونها وبسایت بهدرستی دیده شود. آنها همچنین میتوانند از قالبهای طراحی فروشگاه آنلاینی استفاده کنند که به نحوی طراحی شدهاند که پاسخگوی موبایل باشند. برای پیمایش راحتتر و مشاهده محتوای خود روی صفحه نمایش گوشی، طرحهای عمودی به طرحهای افقی ارجحاند.
عکسهای با وضوح بالا
انسانها موجوداتی بصری هستند. ما تصاویر را در یکدهم ثانیه پردازش میکنیم و اطلاعات بصری را ۶۰ هزار برابر سریعتر از کلمات درک میکنیم. با این گرایش طبیعی به جلوههای بصری، تصاویر محصولات تأثیری قوی و فوری روی خریداران میگذارد.
استفاده از عکسهای با وضوح بالا که جزئیات محصولات را برجسته میکنند، برای جذب سریع خریداران بدون از دست دادن توجه آنها بسیار مهم است. چندین زاویه از محصول خود را با عکس نشان دهید تا خریداران بتوانند کالا را کاملاً تصور کنند و از تمام جزئیات آن آگاه باشند.
خریداران قادر به مشاهده حضوری محصول نیستند، بنابراین اگر درک بصری کاملی از کالا داشته باشند، احساس امنیت بیشتری از خرید آنلاین خود خواهند داشت و احتمال بیشتری وجود دارد که آن کالا را خریداری کنند. ابزار عکس ۳۶۰ درجه را در صفحات محصول فعال کنید تا خریداران بتوانند نمای کامل یک محصول را ببینند.
اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی بازاریابی دهان به دهان در شبکههای اجتماعی میتواند باعث رشد تجارت الکترونیک شما شود. بحثهای عمومی درباره برند و محصولات شما در شبکههای اجتماعی عملکرد خوب شما را اثبات میکند.
خریداران آنلاین نمیتوانند محصولات شما را حضوری ببینند، بنابراین در نظر میگیرند که مشتریان دیگر درباره کسبوکار شما چه میگویند تا تعیین کنند که آیا میتوان از شما خرید کرد یا خیر. با راهاندازی کمپینی که به اشتراکگذاری تشویق میکند، میتوانید در شبکههای اجتماعی حضور پررنگتری داشته باشید.
به عنوان مثال، یک برند ممکن است به مشتریان پیشنهاد دهد در صورتی که در یک پست شبکه اجتماعی نظر بگذارند یا دوستی را تگ کنند، در قرعهکشی محصولی شرکت داده میشوند. شما همچنین باید با در دسترس قرار دادن کانالهای شبکههای اجتماعی خود، افراد را به بازنشر محتواهای خود تشویق کنید.
اشتراکگذاری را به خریداران محدود نکنید! با برندهای دیگری که با آنها شریک شدهاید، تماس بگیرید و آنها را تشویق کنید تا اطلاعاتی درباره کسبوکار شما به اشتراک بگذارند یا برند شما را در محتوای شبکههای اجتماعی خود برچسبگذاری کنند. زنجیره اشتراکگذاری را پاره نکنید.
سئو سایت خود را جدی بگیرید
فروشگاه آنلاین شما باید ترافیک دریافت کند تا خرید انجام شود. کلید ایجاد ترافیک چیست؟ بهینهسازی موتور جستوجو. با گنجاندن کلمات کلیدی سئو در عناوین و توضیحات محصول خود، سایت شما به احتمال زیاد در نتایج موتورهای جستوجو رتبه بالاتری خواهد داشت. افزایش دید، عنصر کلیدی برای بازدید بیشتر از سایت است.
از ابزارهای سئو برای یافتن کلمات کلیدیای استفاده کنید که حجم جستوجوی ماهانه به اندازه کافی بالا و دشواری کلمات کلیدی کافی برای رتبهبندی سایت شما را دارند. کلمات کلیدی سئو را که میخواهید به صفحات محصول خود اضافه کنید، تایپ کنید تا ببینید با کدام نتایج رقابت خواهید کرد. اگر نتایج سایتهای اصلی هستند، اصطلاح خود را به چیزی کمتر رقابتی تغییر دهید.