کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
اولین رویداد نوآوران لجستیک ایران همزمان با روز جهانی پست و با حضور بازیگران مختلف این اکوسیستم در باشگاه آجودانیه در حال برگزاری است.
راضیه مینایی، کارشناس توسعه کسبوکار کارخانه نوآوری رسانه راهکار، در رویداد لجستیک ایران بیان کرد: «فعالیت ما در حوزه لجستیک از سه سال پیش و با انتشار اولین شماره کارنگ شروع شد و تاکنون که به شماره ۱۵۱ رسیدهایم با هفتاد فعال حوزه لجستیک گفتوگو کردهایم و شصت گزارش تحلیلی نوشتهایم. با این حال تنها به این فعالیتها اکتفا نکردیم و در سال ۱۴۰۳ به سراغ تهیه لجستیکشو رفتیم.»
او افزود: «در لجستیکشو متوجه چالشها و مشکلات این حوزه شدیم که مهمترین آن نبود یک اکوسیستم است. فعالان لجستیک بهصورت جزیرهای کار میکنند. از سوی دیگر تمایلی به ایجاد اکوسیستم در این حوزه وجود نداشت.»
مینایی با اشاره به اینکه لجستیک یک صنعت مادر و زیرساخت در دنیا به شمار میرود، اظهار کرد: «با اینکه هر حلقه از این زنجیره بهصورت جدا کار میکند، اما حلقهها بدون یکدیگر معنا پیدا نمیکنند. گام بعدی راهکار برگزاری یک رویداد در لجستیک بود که امروز محقق شد تا فعالان این اکوسیستم در کنار هم قرار بگیرند.»
شایان ذکر است، رویداد نوآوران لجستیک ایران روز ۱۷ مهرماه همزمان با روز جهانی پست و با حمایت شرکتهای «تاپین» و «چابک» به همت کارخانه نوآوری رسانه راهکار برگزار شد.