کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
اُکالا در پی اجرای کمپین ۳۶۰درجه اخیر خود موفق شد در روز پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳، رکورد بازار آنلاین محصولات سوپرمارکتی را جابهجا کند. مدیر روابطعمومی این برند اعلام کرده که پلتفرم اُکالا با اجرای کمپین دو روزه «سوپرتخفیف» در دل کمپین بزرگ «رایگان میرسونمش» در۲۴ ساعت موفق به ثبت ۱۵۷ هزار و ۴۰۰ سفارش شد.
به گزارش روابطعمومی اُکالا، این پلتفرم توانست رکورد جدیدی در صنعت فروش آنلاین محصولات سوپرمارکتی ثبت کند. رضا عباسی، مدیر ارشد ارتباطات بازاریابی اُکالا، درباره ثبت این رکورد گفت: «اُکالا موفق به ثبت ۱۵۷ هزار و ۴۰۰ سفارش در روز ۳ آبان شد و رکورد قبلی بازار آنلاین محصولات سوپرمارکتی را که حدود ۱۳۰ هزار سفارش در یک روز بود، شکست. ثبت چنین رکوردی تنها از جنبه فروشی حائز اهمیت نیست، بلکه جنبه بسیار مهم دیگر آن، پیچیدگیهای عملیاتی، حفظ کیفیت سرویسدهی و تحویل موفق سفارشهاست».

ثبت ۴ سفارش در هر ثانیه
در ساعات اوج فروش کمپین سوپرتخفیف که بین ۱۲ تا ۱۴ پنجشنبه ۳ آبان بود؛ اُکالا موفق به ثبت ۳۱۵۶۴ سفارش شد که آمار قابل تأملی در این صنعت است.
مدیر ارشد ارتباطات بازاریابی اُکالا، مشارکت ویژه بیش از ۴۰ برند مطرح حوزه FMCG در کمپین فروشی سوپرتخفیف و همینطور حضور گسترده در فضای آفلاین و سطح شهر تا فضاهای تبلیغاتی آنلاین در قالب کمپین «رایگان میرسونمش» را از دلایل مهم این دستاورد میداند. او اضافه کرد: «مانند کمپینهای قبل، برندهای مشارکتکننده در کمپین فروشی سوپرتخفیف با افزایش چشمگیر فروش محصولات خود در پلتفرم اُکالا روبهرو شدند».
۱۰ برند پرفروش کمپین دو روزه «سوپرتخفیف»

عباسی در مورد پیچیدگیهای دستاورد اخیر این برند توضیح داد: «به طور کلی نقطه تمایز صنعت آنلاینگروسری با سایر شاخههای E-Commerce، مسئله سرعت تحویل و بخشهای عملیاتی آن است. نیاز به تحویل سریع (On-Demand) در کسبوکار ما، پیچیدگی اجرای کمپینهای بزرگ فروشی را چندین برابر میکند. در واقع این کمپینها فقط جنبه فروش و بازرگانی نداشته و نیاز به یک آمادگی عملیاتی بسیار بالا در سطح تأمینکنندگان FMCG، لجستیک، فروشگاهها و همینطور پشتیبانی داریم تا بتوانیم کیفیت خدمات متوازن و مشابه روزهای عادی ارائه کنیم».
اُکالا پیشتر در گزارش سال ۱۴۰۲ با تأکید بر تمرکز روی ارتقای تجربه خوشایند کاربران، از آغاز یک تحول گفته بود و خلق تجربه خرید راحت و بـهصرفه برای تمام اقشار را مأموریت خود اعلام کرده بود. این پلتفرم، در سراسر کشور به کاربران این امکان را میدھد که بهراحتی از سوپرمارکتھای محلی و زنجیرهای اطراف محل سکونت خود خرید کنند و سفارشھای خود را با ارسال رایگان و فوری، در مقصد مورد نظرشان تحویل بگیرند.
پلتفرم خرید آنلاین سوپرمارکتی اُکالا، اولین استارتاپ گروه صنعتی گلرنگ در بخش تجارت الکترونیک است و مهرماه امسال هفتمین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت.