سنجاق در سال گذشته ۱.۵ همت گردش مالی برای متخصصان ایجاد کرده است

مدیرعامل سنجاق در برنامه رونمایی از برند جدید این مجموعه عنوان کرد

سنجاق، بازار آنلاین ارائه خدمات، دیروز ۲۶ شهریور در یک دورهمی با حضور فعالان حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی از برند جدید خود رونمایی کرد.

سنجاق که فعالیت خود را از سال ۹۶ آغاز کرده اخیراً با جذب سرمایه‌ای بالغ بر صد میلیارد تومان از گروه نماد صنعت پارس به دنبال بزرگ کردن دایره مشتریان و کانال‌های رشد خود است.

فرید آیت، بنیان‌گذار و مدیرعامل سنجاق در این برنامه ضمن تأکید بر نقش متخصصان در پروسه ارائه خدمت می‌گوید: «متخصص‌هایی که با مهارت خود کسب درآمد می‌کنند، قشری هستند که به نسبت درآمدی خوبی دارند اما استارتاپ‌های زیادی وجود ندارند که برای آنها خلق ارزش کنند.»

او در ادامه توضیح می‌دهد که پروسه گرفتن خدمات به قدری پیچیده است که در این میان نمی‌توان متخصص را کمرنگ کرد و گفت یک پلتفرم نمی‌تواند در تمام مراحل ارائه خدمت وجود داشته باشد و پلتفرم‌ها نمی‌توانند این بازار پر از پیچیدگی را استاندارد کنند.


اولویت سنجاق رفع نیازهای متخصصان است


فرید آیت ضمن تأکید بر این موضوع که در مدل کاری سنجاق، اولویت رفع نیازهای متخصصان است، عنوان می‌کند: «باوجود چالش‌هایی که وجود داشت، ما امروز بازاری را ساختیم که ۱.۵ همت گردش مالی سالانه برای متخصص‌ها داشته است.»

براساس آمار ارائه شده در این نشست سنجاق در ۲۰۰ شهر کشور فعالیت می‌کند و حدود ۱۰۰۰ خدمت ارائه می‌دهد.

مدیرعامل سنجاق در ادامه به جذب سرمایه اخیر سنجاق از شرکت ترند (یکی از زیرمجموعه‌های نماد صنعت پارس) می‌پردازد.

او در توضیح پروسه ارائه خدمات در سنجاق می‌گوید: «در سنجاق سفارش مشتری در معرض دید متخصص‌ها قرار می‌گیرد و به دنبال این بوده‌ایم برای هر سفارش،  ۳ تا ۵ متخصص به مشتری پیشنهاد دهند تا مشتری حق انتخاب داشته باشد. به‌تدریج به سمت پایداری رفته‌ایم و در حال حاضر هر سفارش به صورت متوسط از سوی ۳ متخصص پیشنهاد دریافت می‌کند.»

آیت در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان می‌‌کند: «سنجاق از روز اول روی مقیاس‌پذیری خود سرمایه‌گذاری کرده است و به تدریج سعی کرده‌ایم راهکارمان را به‌نحوی تنظیم کنیم که متناسب با بازار خدمات باشد.»

به گفته او، ۱.۵ همت گردش مالی که در سال گذشته رقم خورده، با یک تیم ۹ نفره انجام شده که کارهای مرتبط با بخش‌های مختلف اعم از مارکتینگ، توسعه، پشتیبانی و غیره را انجام می‌دهند.

آیت در خصوص برنامه‌های آینده سنجاق و توسعه یک محصول داخلی به نام هیدرا، می‌گوید :‌«ما مرتب به دنبال نوآوری در اکوسیستمی که وجود دارد هستیم. همان‌طور که گفتم ما مرکز بازار را متخصصان می‌بینیم. حل کردن مشکل متخصصان اولویت ماست. راهکار ما این است که سنجاق توانسته یک سری ارزش‌آفرینی‌ها در این فضا انجام دهد که پلتفرم‌های عمومی زیاد سراغ آن نرفته‌اند. هیدرا اسم داخلی یک محصول است که با آن ما روی تبدیل این ترافیک به چیزی که چند برابر برای متخصصان ارزشمند است کار می‌کنیم. به دنبال این هستیم که ترافیک را از پلتفرم‌های عمومی بگیریم و با یک خلق ارزش، آن را به چیزی تبدیل کنیم که برای متخصصان خیلی معنادارتر باشد.»

او ادامه می‌دهد: «در اینجا بود که ما مذاکرات خود را با شرکت ترند آغاز کردیم. در این میان احساس کردیم که سنجاق را به یک قشر وسیع‌تری معرفی کنیم. ترند تجربه زیادی در حوزه اثرگذاری در تبلیغات دارد که برای ما ارزشمند بود.»


نماد صنعت پارس وارد حوزه سرمایه‌گذاری در زمینه فناوری شده است


علیرضا آقاسی،‌ رئیس هیئت‌مدیره سنجاق سخنران دیگر این نشست بود. او خود را نماینده گروه نماد صنعت پارس که جزو صد شرکت برتر ایران است، معرفی کرد و گفت این مجموعه حدود دو سه سال است که وارد فضای سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری شده است.

به گفته او، شرکت ترند که بخش مارکتینگ گروه نماد صنعت پارس به شمار می‌آید، به‌عنوان نماینده این گروه روی سنجاق سرمایه‌گذاری کرده و به‌ دنبال افزایش رشد این مجموعه است.

آقاسی ضمن اشاره به اینکه تاکنون در سنجاق کار تبلیغاتی انجام نشده، می‌گوید: «رونق و کسب‌ درآمد سنجاق پیش از این بیشتر از طریق سرچ و تبلیغ روی گوگل اتفاق افتاده است.»

او ادامه می‌دهد: «ما تصمیم گرفتیم در سنجاق کانال خود را توسعه دهیم چون احساس می‌کنیم مدل کسب‌وکاری و محصولمان با بازار فیت شده و حالا وقت آن است که دایره مشتریان و کانال‌های رشد خود را بزرگ کنیم و با ساختن برند خود بتوانیم در ذهن مشتری شکل بگیریم.»


چالش‌های حوزه ارائه خدمات آنلاین


آقاسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره دو چالش بزرگ حوزه ارائه خدمات می‌گوید: «ما طی سرمایه‌گذاری در این حوزه متوجه شدیم دو چالش بزرگ در این حوزه وجود دارد که راهکار مارکت‌پلیس به معنای سنتی جوابگوی این چالش‌ها نیست. چالش اول این است که نگه‌داشتن کیفیت خدمات کار دشواری است و ما کنترلی روی خدمت‌دهنده و خدمت‌گیرنده نداریم و گستره خدمات نیز خیلی وسیع است.»

او ادامه داد: «چالش بعدی نیز قیمت‌دهی است؛ چون تا زمانی که متخصص در محل حاضر نشود و کار را از نزدیک نبیند به این راحتی نمی‌تواند برای ارائه خدمت قیمت مشخص کند.»

رئیس هیئت‌مدیره سنجاق در پایان صحبت‌های خود عنوان می‌کند: «مدل سنجاق توسعه‌پذیر بود و می‌توان آن را مدل مارکتینگ دانست به‌نحوی که گویی سنجاق یک مارکتینگ کمپانی است و در حال ارائه خدمت به متخصصان است. این مدل نزدیک به رویکرد ماست و سنجاق نیز به زنجیره ارزش ما نزدیک است.»

علیرضا آقاسی، رئیس هیئت‌مدیره سنجاق

به دنبال ایجاد حس اعتماد و احترام بوده‌ایم


در ادامه این برنامه تورج صابری‌وند طراح برند جدید سنجاق توضیحاتی درباره آن ارائه داد. او در صحبت‌های خود این موضوع را که شرکت‌ها به دنبال برندی با سه ویژگی خلاق، جذاب و هیجان‌انگیز هستند، مورد نقد قرار داد. او در ادامه گفت در طراحی برند جدید سنجاق به دنبال ایجاد حس اعتماد و احترام در مخاطب بوده‌ایم.

نمایش لینک کوتاه
کپی لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/jxzk کپی شد

مطلب قبلی

مطلب بعدی

مطالب پیشنهادی

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره جدید هفته‌نامه کارنگ​

پربازدید‌ترین

جدید‌ترین

یک هدف صد مدیرعامل را زیر یک سقف جمع کرد

تأمین مالی جمعی؛ نوآوری مالی در مسیر تحول

«نماوا»، قربانی سووشون شد؟ توقیف سووشون، فیلتر نماوا