کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

سوپراپلیکیشن تپسی از فردا شروع به کار می‌کند و اُفود،دارتیل و اُکالا ریبرند می‌شوند

مصطفی سیدحسینی، مدیرعامل تپسی روز یکشنبه ۳۱ تیرماه در یک نشست خبری از سوپراپلیکیشن تپسی رونمایی کرد.سیدحسینی پس از خرید تپسی توسط گلرنگ و کناره‌گیری میلاد منشی‌پور از سمت مدیرعاملی، به‌عنوان مدیرعامل در این مجموعه فعالیت خود را آغاز کرد. او در این نشست خبری از برنامه‌های جدید تپسی و مسیرآینده این پلتفرم به سمت سوپراپلیکیشن شدن گفت.


گلرنگ می‌خواهد یک پنجم درآمدش از اقتصاد دیجیتال باشد


سیدحسینی در ابتدای سخنانش به تاریخچه تپسی و مسیری که از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۴۰۲ پیموده، اشاره کرد و گفت: «گروه گلرنگ برای نزدیک شدن به مشتری و بهبود تجربه کاربری مشتریانش، با خرید سهام شرکت‌هایی مثل تپسی و الوپیک، وارد اکوسیستم دیجیتال شده است.»

او ادامه داد: «استراتژی ما این بود که از هر راه میان‌بری برای ورود به این اکوسیستم بهره ببریم و استفاده از شبکه گسترده کاربران تپسی یکی از این میان‌برها بود.»

گلرنگ در چند سال گذشته پلتفرم‌های مختلفی را وارد فضای سرمایه‌گذاری‌اش کرده که شبکه متصل کاملی از خرده‌فروشی، تجارت الکترونیکی و لجستیک را تشکیل می‌دهند. سیدحسینی چشم‌انداز گلرنگ برای این اکوسیستم دیجیتال تا سال ۱۴۱۰ را در چهار هدف زیر خلاصه کرد:

  • استفاده از فرصت‌های موجود در حوزه اقتصاد دیجیتال
  • رساندن سهم درآمدی گروه گلرنگ از اقتصاد دیجیتال به یک‌پنجم کل درآمد گروه
  • افزایش قدرت انتخاب کاربران
  • افزایش کیفیت ارائه خدمات با ایجاد رقابت

گروه تپسی از امروز آغاز به کار می‌کند


مصطفی سیدحسینی نقش تپسی برای رسیدن به اهداف گفته‌شده را بسیار اساسی دانست و اشاره کرد که تیم متخصص و زیرساخت‌های فنی مناسب تپسی به گلرنگ کمک می‌کند اکوسیستم دیجیتال مدنظر خود را شکل دهد.

در همین راستا از هویت جدید گروه تپسی، که هویتی راهبردی و تسهیلگر و ناظر بر اکوسیستم دیجیتال گلرنگ است، پرده‌برداری شد.

سیدحسینی درباره این اکوسیستم گفت: «این اکوسیستم متشکل از تمام اپلیکیشن‌های گروه گلرنگ است و قرار است از این به بعد خدمات اُکالا، تپسی، اُفود، دارتیل، الوپیک، زپ و تارا را در قالب یک سوپراپلیکیشن دریافت کنیم. به همین منظور سه اپلیکیشن اُفود، دارتیل و تا پایان سال اُکالا ری‌برند می‌شوند و با نام‌های تپسی‌فود، تپسی‌شاپ و سرویس سوپرمارکتی تپسی فعالیت‌شان را آغاز می‌کنند.»

سیدحسینی همچنین به طور رسمی اعلام کرد که از امروز گروه تپسی کار خود را به صورت رسمی آغاز می‌کند.


تپسی‌فود از فردا در مشهد فعال می‌شود


مدیرعامل تپسی اعلام کرد که تپسی‌فود از فردا برای بخشی از کاربران مشهد و تپسی‌شاپ نیز از نیمه اول مرداد فعال می‌شوند. او مهم‌ترین دغدغه گروهش را تجربه کاربران فعلی این نرم‌افزارها و کاربرانی دانست که در آینده به این خدمات روی می‌آورند.


رشد دوبرابری تپسی توقعی منطقی است


گروه تپسی که با هدف یکپارچه کردن کسب‌وکارهای پلتفرمی زیر یک چتر واحد و هم‌افزایی این شرکت‌ها برای توسعه اکوسیستم اقتصاد دیجیتال تشکیل شده، تصمیم گرفته تا پایان سال با گسترش بازارهای جدید از طریق ارائه سرویس‌های اقتصادی و تمرکز بر توسعه پیک و گاراژ، درآمدش را تا دوبرابر رشد دهد و برای کاربران تپسی به کمک ارتباط بین کسب‌وکارهای آنلاین و آفلاین ارزش جدیدی خلق کند.

سیدحسینی۱۴۰۳ را سال ویژه‌ای برای تپسی خواند و رشد دوبرابری گروه تپسی را بر اساس گزارش‌های مالی این شرکت که در کدال منتشر شده، توقعی منطقی دانست و گفت: «ما در دوره اخیر از تمام رکوردهای گذشته تپسی عبور کردیم و نسبت به دوره قبل و حتی سال گذشته ۷۰ تا ۸۰ درصد رشد داشتیم.»


تپسی‌فای مجوز فعالیت دریافت نکرد


مدیرعامل تپسی در پاسخ به این سوال که چرا برای تپسی‌فای اطلاع‌رسانی نشد و این محصول چه سرنوشتی پیدا کرد گفت: «تپسی‌فای برای جذب سرمایه‌های خرد راه‌اندازی شد، اما برای این کار باید مجوز مدیریت دارایی را دریافت می‌کردیم که آن زمان نداشتیم و نتوانستیم این مجوز را بگیریم. تیم توسعه این محصول بر این عقیده بودند که ابتدا سرویس را راه‌اندازی کنند و سپس مجوز بگیرند که متأسفانه این اتفاق رخ نداد و محصول مجوز لازم برای فعالیت را اخذ نکرد.»


تارا بنا نیست نقش اسنپ‌پی را برای تپسی بازی کند


سیدحسینی در پاسخ به این سؤال که آیا تارا نقش اسنپ‌پی را برای تپسی ایفا می‌کند گفت: «تأمین مالی سرویس اعتباری تپسی را تارا انجام می‌‌دهد، اما بنا نیست نقش اسنپ‌پی را بازی کند.»

او با اشاره به اینکه قصد ورود به حوزه اعتباری و مالی را ندارند توضیح داد: «تلاش می‌کنیم از خدمات دیگر کسب‌وکارهای تخصصی این حوزه و سرویس‌هایی که تارا توسعه می‌دهد استفاده ‌کنیم. تأمین‌کننده سیستم اعتباری تپسی، تارا است که از کیف‌ پول‌های خود تارا مجزاست و شما می‌توانید با API تارا از این خدمات استفاده کنید.»


حمل رایگان؛ راهی برای افزایش سهم بازار اُکالا


مدیرعامل تپسی در پاسخ به این سؤال که آیا حمل رایگان در قسمت لجستیک یک رویکرد گذرا است یا گزینه‌ای دائمی در این اکوسیستم، توضیح داد: «ما در برهه‌ای از زمان سهم بازار اُکالا را از دست دادیم و برای بازگرداندن کاربران به سمت خودمان تصمیم گرفتیم در خریدهای پرتکرار با حمل رایگان، وفاداری کاربر به پلتفرم را افزایش دهیم و با این خدمت در بازار رشد خوبی داشتیم. در ادامه نیز تا جایی که حمل رایگان بهترین گزینه برای رشد در بازار باشد از آن استفاده می‌کنیم.»


امنیت پلتفرم‌های تپسی


با توجه ‌به حمله‌های سایبری یک سال اخیر به پلتفرم‌ها ازجمله خود تپسی، سیدحسینی یکی از دغدغه‌های اصلی گلرنگ از روزهای اول ورودش به تپسی را امنیت کسب‌وکارهای سوپراپلیکیشن تپسی برشمرد و گفت:‌ «ارتقای سطح امنیتی تپسی به منابع مالی و زیرساخت‌های مخصوص سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیاز داشت که از روزهای اول با سرمایه‌گذاری مناسب به این مسئله توجه کردیم.»

او ادامه داد: «حدود دو هفته پیش با سرمایه‌گذاری مناسب موفق شدیم گواهی ISMS دریافت کنیم و هنوز هم جزو اولویت‌های ماست و به‌صورت هفتگی مسیر بهبود و رشد در حوزه امنیت را بررسی می‌کنیم، زیرا در گذشته آسیب جدی وارد شده و اگر در آینده چنین اتفاقی تکرار شود، ضرر جدی‌تری به کسب‌وکار و کاربران می‌زند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/2dt4
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.