کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
ورود بسیاری از فعالان دنیای فناوری اطلاعات به متاورس، فرصتهای جدیدی برای خردهفروشی فراهم کرده است. خردهفروشان میتوانند به گذشته نگاه کنند و روشهایی برای ورود افرادی پیدا کنند که در دنیای ارتباطات جدید هستند. گفته میشود که نزدیک به دو سوم خریداران شبکههای اجتماعی با متاورس آشنا هستند، اما این درصد در نسلهای مختلف متفاوت است. با این حال، بهتر است خردهفروشان از این دانش استفاده کنند و دیر یا زود به جرگه کاربران متاورس بپیوندند.
بازار متاورس در سال ۲۰۲۰ حدود ۷/۴۷۸ میلیارد دلار درآمد را تجربه کرده و سالانه رشدی در حدود ۱۳ درصد داشته است. گفته میشود که این بازار میتواند تا سال ۲۰۲۴ به ۳/۷۸۳ میلیارد دلار برسد. برای رسیدن به نقطه مطلوب در این دنیای جدید، باید به برخی استراتژیهای مهم توجه داشت.
اولین مسئله، توجه به خریداران جوان برای جذب افراد بیشتر است. اولین پذیرندگان متاورس معمولاً جوان هستند و در حد متوسط ثروت قرار دارند. مسئله دیگر این است که باید اجازه دهید آموختههای رسانههای اجتماعی مسیر را مشخص کند، چراکه متاورس در نهایت تکامل کانالهای رسانههای اجتماعی موجود است. میتوان از استراتژیهای پلتفرمهای مختلف در این فضا هم استفاده کرد.
برای آشنایی با وضعیت افرادی که بیشتر از دیگران با متاورس آشنا هستند، بد نیست به برخی نظرسنجیها نگاهی بیندازیم. بر اساس بررسیهای صورتگرفته، ۷۱ درصد مردان با متاورس آشنا هستند و در مقابل ۵۹ درصد زنان از این فضا استفاده میکنند. همچنین ۷۶ درصد افراد با درآمد بین ۱۰۰ تا ۱۹۹ هزار دلار با متاورس آشنایی دارند. به این فکر کنید که چرا خریداران جوانتر بیشتر به سمت ابزارهای نو میروند. تلاش کنید جذابیتهای کانالهای دیگر را به کارتان اضافه کنید.