کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
در یکی دو دهه اخیر، چرخهای اقتصاد و سیاست و بحرانهای گوناگون طبیعی و غیرطبیعی در کشورمان طوری به هم پیچیدهاند و وضعیت اقتصادی خانوارها را بههمریختهاند که تأمین تسهیلات و وامهای خرد بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته و به معضلی منتظر چارهجویی تبدیل شده است.
در این میان، کسبوکارهایی هم هستند که از شعار دادن فاصله گرفته و راهکارهایی مبتنی بر فناوری ارائه دادهاند که هم رؤیای برابری را قدری زمینی کند، هم از محافظهکاریهای اقتصاد سنتی عبور کند.
استمرار تورم بیش از ۴۰ درصدی در سالهای اخیر در ایران، قدرت خرید مردم را بهشدت کاسته است و نیاز به ارائه وامهای خرد بیش از پیش احساس میشود. کسبوکارهای حوزه لندتک در ایران این نوید را میدهند که با فراهمآوردن تسهیلات خرد، قدری فشارها را از روی دوش خانوارها کم کنند.
شماره دوم مجموعه کتابهای راهکار با تمرکز بر حوزه نوظهور لندتک با عنوان «درباره لندتک؛ آموزههای مهمترین کتابهای حوزه اقتصاد و تأمین مالی خرد» منتشر شده است.
در این شماره خوانندگان خلاصهای از مهمترین آثاری را که در حوزه وامدهی و اقتصاد نوشتهشده میخوانند.