کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
یادداشتی از علیرضا شفیعی، مدیرعامل مجموعه کیپا\ «فناوری جدید هنوز یک نام ثابت ندارد. ما آن را فناوری اطلاعات (Information Technology) مینامیم.» وقتی «توماس ویسلر» برای اولینبار این جمله را در مجله هاروارد بیزینسریویو در سال ۱۹۵۸ مینوشت، احتمالاً از فرزندهای بعدی این فناوری مثل کامپیوترهای شخصی، تلفن همراه، اینترنت جهانی، موتورهای جستوجو، شبکههای اجتماعی، رمزارزها، تجارت الکترونیک، بانکداری دیجیتال و راهکارهای نوین در بازار مالی مانند لندتک تصوری نداشته است.
فناوری اطلاعات در دهههای اخیر نقشی کلیدی در شکلگیری بازارهای مالی نوین و رشد فراگیر این بازارها ایفا کرده که حاصل آن خلق محصولات جدید، شخصیسازی خدمات مالی و افزایش عمومی رفاه و آسایش جوامع بوده است.
حوزه لندتک که از تلاقی کارآمد فناوری اطلاعات و صنعت مالی شکل گرفته، در سالیان گذشته با اقبال و استقبال گستردهای در جامعه روبهرو شده و بیشک با حمایت نهادهای قانونگذار میتواند تحولی شگرف در صنعت مالی کشور ایجاد کند و افزایش رفاه اقتصادی و اعتماد عمومی را به همراه داشته باشد.
امید است گرامیداشت این روز در تقویم کشور سبب شود تا با نگاهی پذیراتر از گذشته به استقبال فناوریهای نوین برویم؛ چراکه فناوری راه خود را خواهد یافت و تغییرات خود را خواهد ساخت.