/
/
هلدینگ دکا موفق به اخذ موافقت اصولی احداث تیرپارک شد

هلدینگ دکا موفق به اخذ موافقت اصولی احداث تیرپارک شد

مدیرعامل هلدینگ دکا با اعلام این خبر گفت: «شرکت دکاپارک از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ دکا به صورت تخصصی، مأموریت احداث تیرپارک در برخی مسیرهای ترانزیت مواصلاتی کشور را برعهده دارد. دکاپارک با هدف ایجاد مجتمع‌های چندمنظوره خدماتی-رفاهی و ساخت تیرپارک ناوگان سنگین در کشور و به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش حمل‌ونقل و لجستیک در هلدینگ دکا آغاز به فعالیت کرده است.»

به گزارش روابط عمومی هلدینگ دکا،‌ هومن پشنگیان افزود: «تیرپارک‌ها و مجتمع‌های خدماتی-رفاهی نقش بسیار مهمی در زنجیره لجستیک و حمل‌ونقل ایفا می‌کنند. تیرپارک درواقع محل توقف و پارک کامیون‌ها در مسیرهای بین شهری است که استانداردهای مخصوص به خود را دارد.»

او همچنین اضافه کرد: «تیرپارک‌ها در سراسر جهان با هدف ایجاد زیرساخت‌های رفاهی برای رانندگان ناوگان سنگین ایجاد می‌شود. متأسفانه در کشور ما ایجاد این تیرپارک‌ها با تأخیر همراه بوده و در سال‌های گذشته، چنین ساختاری برای رانندگان جاده‌ای پیش‌بینی نشده است. درحالی که یک راننده باید بتواند مکانی برای استراحت داشته باشد و خدمات متناسب با نیازهای خود را در بین راه دریافت کند تا خطرات و سوانح جاده‌ای کاهش یافته و همچنین کرامت شغلی رانندگان حفظ شود.»

پشنگیان با اشاره به اینکه تیرپارک‌ها باعث افزایش کارایی زنجیره تأمین، کاهش توقف‌های غیرضروری، کاهش ورود ماشین‌های سنگین به مرکز شهر برای انجام برخی امور، افزایش سرعت حمل‌ونقل، کاهش هزینه‌های استهلاکی و کاهش موانع و تصادفات شهری و جاده‌ای می‌شوند، تأکید کرد: «عدم وجود مجتمع‌های خدمات رفاهی برای رانندگان جاده‌ای به یک خلأ در صنعت حمل‌ونقل و لجستیک کشور تبدیل شده است. هلدینگ دکا بر اساس این ضرورت، وارد عمل شده و با دریافت مجوز از نهادها و متولیان امر، احداث چندین تیرپارک و مجتمع خدماتی-رفاهی را ویژه رانندگان سنگین‌سوار، در مسیرهای ترانزیت مواصلاتی کشور برنامه‌ریزی کرده است.»

او ادامه داد: «مکان‌سنجی، اعتبارسنجی، اخذ مجوز و هماهنگی با وزارتخانه‌های مرتبط، انجام شده است. هلدینگ دکا بر اساس تخصصی که در بخش‌های مختلف زنجیره حمل‌ونقل و لجستیک دارد، نیاز راننده را می‌شناسد و برای کرامت و هویت شغلی این قشر، ارزش و اهمیت زیادی قائل است. درنتیجه طراحی این مجتمع‌ها به‌شکلی خواهد بود که از زمان ورود تا خروج، راننده خدمات مختلف مورد نیاز خود را دریافت کند. این امر باعث مدیریت زمان راننده، افزایش بهره‌وری ناوگان و کاهش حوادث جاده‌ای به دلیل استراحت خوب و کامل راننده در محل مناسب، می‌شود.»

به گفته پشنگیان، پهنه‌های انتخاب شده در کریدورهای مهم ترانزیتی کشور قرار گرفته و بر اساس نقاط پرتردد رانندگان انتخاب شده است. همچنین دکا به عنوان یک هلدینگ جامع که تمامی خدمات تخصصی لجستیک را به زنجیره تأمین ارائه می‌دهد، مواردی مانند صدور بارنامه، خدمات تعمیرگاهی ناوگان سنگین و … را نیز از سوی شرکت‌های تخصصی خود در این تیرپارک‌ها به رانندگان عرضه خواهد کرد.

مدیرعامل دکا گفت: «از دیگر ویژگی‌های مهم ایجاد چنین مراکزی، بهبود تجربه مشتری است. برای شرکت‌های حمل‌ونقل، ارائه خدمات با کیفیت از طریق این مجتمع‌ها می‌تواند به افزایش سرعت فرآیندهای حمل‌ونقل و افزایش رضایت مشتریان کمک کند.»

نمایش لینک کوتاه
کپی لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/w307 کپی شد

مطلب قبلی

مطلب بعدی

مطالب پیشنهادی

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره جدید هفته‌نامه کارنگ​

پربازدید‌ترین

پربحث‌ترین