کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

ورود نسل آلفا به اکوسیستم استارتاپی

سرعت رشد فناوری در سال‌های اخیر افزایش زیادی داشته است و همین شتاب سریع سبب شده تا جوانان مهارت‌های متنوعی را بیاموزند و با مفاهیم بازاریابی و فروش آشنا شوند. نوجوانان و جوانان امروز، با استفاده از ابزارهای دیجیتال مانند کامپیوتر و اینترنت، به راحتی می‌توانند کسب‌وکاری را برای خود ایجاد کنند. به همین دلیل است که سن کارآفرینان و متخصصان بازاریابی کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی تاپین، با وجود این‌که تعداد متخصصان جوان که عموماً نسل زدی هستند در حال افزایش است اما همچنان در محیط‌های کاری، نگاه‌ها و پیش‌فرض‌هایی وجود دارد که توانایی‌های آنان را به دلیل سن کمشان نادیده می‌گیرد. این نگاه که برای نسل‌های پیشین رایج بوده، حالا با ظهور نسل آلفا با چالش بیشتری مواجه شده است.


قدم‌های اولیه تاپین برای تعامل با نسل آلفا


شرکت تاپین که یکی از شرکت‌های فعال در صنعت لجستیک ایران است، با آگاهی از اهمیت توانمندسازی نسل آلفا در حوزه کسب‌وکاری، کمپین کارآموزی دیجیتال خود را راه‌اندازی کرد. این کمپین، با همکاری ارمیا در یک دوره سه ماهه (تابستان) انجام شد تا این نوجوان ۱۲ ساله علاقه‌مند به جهان تکنولوژی و تولید محتوا، بتواند محتواهای خلاقانه و ساده‌ای را برای قابل فهم‌ کردن مفاهیم صنعت لجستیک خلق کند. همکاری ارمیا و تاپین، فرصتی را فراهم کرد تا این نوجوان بتواند از نزدیک با فضای کار حرفه‌ای و دیجیتال آشنا شود.


اهداف و رویکردهای کمپین کارآموزی تاپین


کمپین کارآموزی دیجیتال تاپین و ارمیا، چند هدف مهم را دنبال می‌کرد که هر کدام به شکلی منحصربه‌فرد در راستای بهره‌گیری از استعدادهای نسل جوان و افزایش آگاهی عمومی از صنعت لجستیک بود. آموزش مفاهیم لجستیک به زبان ساده را می‌توان مهم‌ترین هدف کمپین کارآموزی تاپین و ارمیا دانست. لجستیک همواره به‌عنوان صنعتی پیچیده شناخته می‌شود و همین امر سبب شده تا بسیاری از مردم آن را خشک و دشوار تصور کنند. تاپین با استفاده از ایده‌های خلاقانه ارمیا، تلاش کرده تا محتواهای مرتبط با صنعت لجستیک را به زبانی ساده و جذاب در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارد. محتواهایی که حتی برای نوجوانان و جوانان نیز قابل درک هستند.

بازآفرینی فرهنگ استاد-شاگردی،‌ یکی دیگر از اهداف کمپین تابستانه تاپین با ارمیا بود. تاپین با احیای فرهنگ استاد-شاگردی، فرصتی را برای این نوجوان فراهم کرد تا از تجارب کاری و مهارت‌های حرفه‌ای بهره‌مند شوند. ارمیا به عنوان کارآموز دیجیتال توانست در محیطی واقعی، مهارت‌هایی همچون تولید محتوا، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال را بیاموزد و آن‌ها را عملیاتی کند.

ارتباط نزدیک با نسل آلفا برای فهم بهتر نیازهای آن‌ها، یکی دیگر از اهداف این کمپین بود. تاپین، با آگاهی از اینکه نسل آلفا از همان دوران کودکی با تکنولوژی آشنا شده و زندگی این نسل با فناوری پیوند خورده است، رویکردی تازه را برای ارتباط نزدیک‌تر با این نسل در پیش گرفته است. این نسل دیدگاهی تازه و نوآورانه به دنیای دیجیتال دارد و با حضور در محیط‌های کاری می‌تواند الهام‌بخش تغییراتی خلاقانه باشد.


نتایج همکاری ارمیا و تاپین در تابستان ۱۴۰۳


در تابستانی که گذشت، ارمیا به عنوان عضوی از تیم دیجیتال تاپین،‌ با مفاهیم و واژگان صنعت لجستیک و اصول تولید محتوا و مدیریت شبکه‌های اجتماعی آشنا شد و توانست محتوای اثرگذاری را برای شبکه‌های اجتماعی تاپین تولید کند. این محتواهای ساده‌سازی شده باعث ارتباط نزدیک‌تر مخاطبان تاپین که شامل جوانان و نوجوانان نیز می‌شود، با این کسب‌وکار شد. این تجربه نشان داد که همکاری با نسل آلفا می‌تواند سبب رشد متقابل هم برای کارآموزان جوان و هم برای شرکت‌های فعال شود.

محتواهای تولیدشده توسط ارمیا در مجموع بیش از ۱۰۰هزار بازدید داشته که برای یک پیج با مدل کسب‌وکاری B2B و مخاطب خاص عدد قابل قبولی است.

با شروع سال تحصیلی جدید، مسئولیت‌‌های ارمیا کاهش یافت تا بتواند روی ادامه تحصیلش وقت بگذارد و تمرکزش را معطوف به درس‌های مدرسه کند. تجربه کارآموزی این نوجوان در تابستان سال ۱۴۰۳، نقطه عطفی در تعاملات میان شرکت تاپین و نسل آلفا بود. این همکاری همچنین زمینه‌ را برای برنامه‌های آینده و همکاری‌های مشابه ایجاد کرده است. با این گام نوآورانه، تاپین بار دیگر ثابت کرد که به عنوان شرکتی پیشرو و آینده‌نگر، نه تنها با تغییرات همسو است بلکه در تلاش است فضایی پویا و مبتنی بر استعدادهای نسل آینده را ایجاد کند. این گزارش، همکاری موفق تاپین با نسل آلفا را به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که توجه به استعدادهای این نسل و فراهم کردن فرصت‌هایی برای یادگیری و توسعه، نه تنها برای نوجوانان بلکه برای شرکت‌ها نیز سودمند است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/6wsa
منبع تاپین
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.