کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
تازهترین شماره کارنگ، هفتهنامه اقتصاد نوآوری ایران منتشر شد. در این شماره کارنگ پرونده مفصلی برای بحث اینماد تدارک دیده که این روزها به مناقشهای بزرگ میان کسبوکارهای نوآور و نهادهای دولتی چون بانک مرکزی و وزارت صمت تبدیل شده است. به تعبیر کارشناسان کسبوکارهای آنلاین اینماد به یک مانع الکترونیک برای راهاندازی کسبوکار تبدیل شده و کارکردهای اعتمادزایش را از دست داده است.
کارنگ بیست و نهم همچنین به موضوع رمزارزها و برنامههای منطقه آزاد برای فعالیت در این حوزه پرداخته و در گزارشی به این سوال جواب داده است که کوچ مدیرعامل توییتر از این شرکت به منظور تمرکز بیشتر در فضای کریپتوکارنسی چه پیامی دارد.
در کارنگ این هفته مطالب متنوع دیگری ازجمله نقد طنازانه بلکفرایدی سایتهای ایرانی، تجربه شکست کسبوکار فیتفیت، گزارشهایی از جهان «تجارت اجتماعی» و بسیاری مطالب خواندنی دیگر منتشر شده است.
شماره جدید کارنگ را میتوانید از اینجا دانلود کنید و بخوانید.