کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ بیست و پنجم منتشر شد

بیست و پنجمین شماره هفته‌نامه کارنگ که حوزه اقتصاد نوآوری ایران را رصد می‌کند منتشر شد.

داستان اصلی کارنگ ۲۵ گفت‌وگویی است با حمیدرضا اشجع، بنیانگذار «مستر بلیط» که از چالش‌های مسیر رشد این کسب‌وکار گفته است. اشجع می‌گوید که آن‌ها اولین وب‌سایت فروش آنلاین بلیت هواپیما را راه‌اندازی کردند.

همچنین گفت‌وگویی می‌خوانید با حامد دائمی مدیرعامل شرکت ژرف‌اندیشان که معتقد است دستاوردهای جدید صنایع پایه‌ای درمان، بازار میلیارد دلاری را تجربه خواهد کرد.

در این شماره کارنگ گفت‌وگویی می‌خوانید با فرحناز وزیری که با کوره‌ای اجاره‌ای سرامیک‌سازی را شروع کرده است و حالا با ایجاد برند «سفال فرح» درآمد خوبی از فروش سفال‌هایش به‌دست آورده است.

«پاسخ به چند اتهام علیه رمز ارزها در ایران» تیتر مطلبی است از امیرحسین راد مدیرعامل نوبیتکس که معتقد است مسئله قانون‌گذاری رمزارزها در ایران قفل شده است و به نقش جدی رگولاتور در پدیده رمزارزها اشاره می‌کند.

صفحه کشاورزی این هفته کارنگ به گزارشی درباره سقف کوتاه هوشمندسازی در حوزه کشاورزی کشور اختصاص داده شده است؛ اینکه بیشتر کسب‌وکارهای کشاورزی در حد فروشگاه‌های آنلاین مانده‌اند و راه‌حل‌های هوشمندسازی طرفدار چندانی ندارد.

علاوه‌بر این مطالب، ده‌ها گفت‌وگو و گزارش دیگر که در حوزه اقتصاد نوآوری ایران تعریف می‌شود در کارنگ ۲۵ ملاحظه می‌‌کنید که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • گفت‌وگو با محمد عمروآبادی، مدیرعامل تیوال؛ رسانه‌ای که از ابتدای کرونا تا به امروز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است.
  • گزارشی درباره نمود اینترنت اشیا در زندگی ما که تا امروز جدال شرکت‌ها در زمینه اتوماسیون خانگی بوده است و بررسی می‌کند که این فناوری‌ها چه چالش‌هایی را در آینده نزدیک رقم خواهد زد؟
  • گزارشی درباره مشکلاتی که زاکربرگ مدیرعامل شرکت جدید متا با آن‌ها مواجه است و اصلی‌ترین چالش پیش روی این شرکت، مسئله حفظ حریم شخصی کاربران فیس‌بوک است و این تغییر نام به «متا» کمک چندانی به آن نخواهد کرد.
  • و…

برای دریافت اشتراک کارنگ می‌توانید به قسمت اشراک سایت مراجعه کنید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/3a8v
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.