کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

اولین شماره از نشریه تخصصی جابار در حوزه لجستیک و پست منتشر شد

نشریه‌ تخصصی چند کاناله جابار به‌عنوان مجله‌ای ‌ چند رسانه‌ای تخصصی با محوریت دانش و تجربه در حوزه‌های لجستیک، پست و تجارت الکترونیک اولین فصل‌نامه‌ خود را منتشر کرد. این مجله به مخاطبین خود امکان انتخاب نوع شیوه ‌ دسترسی به محتوا را می‌دهد درواقع مخاطبین نشریه‌ جابار می‌توانند نسخه چاپی مجله را مطالعه کنند یا همچنین به شکل صوتی یا تصویری به محتوای مجله دسترسی پیدا کنند.

به گزارش روابط عمومی جابار، جابارنامه نام دیگر این نشریه تخصصی است و فعالان حوزه پست و لجستیک، فرو‌شگا‌ه‌های آنلاین، شرکت‌های خدمات پستی و کارشناسان و مدیران حوزه‌های مربوطه مخاطبین آن هستند.


در صفحات نشریه‌ تخصصی جابار چه چیزی یافت می‌شود؟


یک مجله‌ تخصصی باید در پاسخ به نیازها و انتظارات مخاطب توانمند باشد. نشریه‌ تخصصی جابار با تمرکز بر دانش روز، تحقیق و تجربه و با توانمندسازی خود در پاسخ به طیف گسترده‌ای از مخاطبان مطالب و دانستنی‌های تازه‌ای را به کمک تیم باانگیزه و مستعد خود منتشر می‌کند. این مجله ضمن تألیف عناوین مختلف که در ادامه خواهید خواند فرهنگ واژگان تخصصی حوزه لجستیک و اخبار نمایشگاه‌های دایر را دربرمی‌گیرد.


گفت‌وگو با مدیران و کارشناسان


در هر شماره از جابارنامه روایت‌هایی ناشنیدنی از اهالی پست، لجستیک و تجارت الکترونیک آمده است. روایت‌هایی از تجربه‌ برندهای موفق تا اولین قدم‌هایی که در آینده‌ ‌نزدیک به نام‌های آشنای این حوزه‌ها خواهند پیوست.


مروری بر مفاهیم تخصصی برای گوش‌های ناآشنا


مفاهیمی که در اولین فصل جابارنامه به آن تخصصی پرداخته شده است پیرامون برندسازی ترکیبی، صنعت فرانچایز و فرانچایز در ایران است.


پرسه در بین تحولات و ترندهای لجستیک


این بخش به تحولات روز دیجیتال در لجستیک از نگاه فعالان حوزه‌های مختلف پرداخته است؛ فروشگاه‌های آنلاین و کسب‌وکارها، جابار به‌عنوان عرضه‌کننده ‌ لاکرهای هوشمند و تجربه ‌ مشتریان از فناوری‌های نوین در صنعت پست و لجستیک هوشمند از این قبیل هستند.


امکان شنیدن نسخه صوتی یا دیدن نسخه ویدیویی گزارش‌ها


افراد اگر مشتاق دانستن و یادگیری هستند ولی به هر دلیلی به خواندن متن مجله علاقه ندارند یا امکان خواندن‌ برایشان فراهم نیست، QR کدهای بالای صفحات، مخصوص آنهاست. تنها با اسکن کدهای QR می‌توان به محتوای پادکست و ویدئویی هر صفحه نشریه تخصصی جابار دسترسی پیدا کرد. چند کاناله بودن جابارنامه ویژگی‌ای است که آن را نسبت به سایر مجلات متمایز می‌سازد. علاقه‌مندان در عین حال که محتوای متنی را در دست دارند می‌توانند مطالب گوناگون را در محیط خانه‌ یا حتی وقتی در کافه نشسته‌اند تماشا کنند یا به‌هنگام رانندگی در پشت فرمان به آن گوش فرادهند.اکنون رسانه‌های موفق محدود به یک نوع محتوا نیستند، بلکه با خلق کردن اشکال مختلف محتوایی به تنوع سلایق، ظرفیت‌های مختلف مخاطب و نیازهای آنان پاسخ می‌دهند. این تلاش در راستای دنیای دیجیتال امروزی است که امکان مطالعه‌ به‌وسیله گوشی‌های هوشمند، گوش دادن به پادکست و تماشای زنده رویدادها را بیش از پیش برای افراد فراهم کرده است.

کاربران می‌توانند ضمن مشاهده فایل pdf‌ نشریه جابار از طریق اینجا با کلیک روی بخش‌های پادکست یا ویدئو محتوای مرتبط با هر مقاله را بشنوند یا مشاهده کنند.


نگاه اکوسیستمی را تمرین و تجربه کنید


سعی نشریه‌‌ تخصصی جابار بر این است که رویکرد خود را از اکوسیستم، در قالب فضای تعاملات نزدیک و متنوع با انواع ذی‌نفعان بیان کند. ذی‌نفعان شامل اهالی کسب‌وکارها، مشتریان در ارتباط با آن‌ها و سایرین هستند. هدف از این هم‌افزایی خلق ارزش مشترک است که تمامی ذی‌نفعان از آن بهره‌مند می‌گردند. بنابراین رویکرد اکوسیستمی که محوریت آن انسان‌ها است به‌عنوان تعریف مورد نظر جابار مطرح می‌شود؛ اکوسیستمی که محور اصلی آن انسان و نیازهای انسان است.‌ در این رویکرد تمرکز بر درک عمیق‌تری از رفتار، نیازها و انتظارات تمامی ذی‌نفعان، از مشتریان تا شرکا، قرار دارد. تعاملات انسانی و تجربه‌ محور، اساس این اکوسیستم انسان‌محور را تشکیل می‌دهند.

آن‌چه که درنهایت اهمیت دارد نیازهای انسان است که با همکاری کسب‌وکارها و صنایع مختلف به آن باید پاسخ داده شود. در راستای این نگاه اکوسیستمی، نشریه‌ی تخصصی جابار افراد متخصص را در حوزه‌های پست، لجستیک و تجارت الکترونیک گرد هم آورده است تا برای آینده‌ ‌ بهتری که از آن انسان است بیندیشند و گفت‌وگو کنند.


کجا می‌توان اطلاعات جامع درباره‌ لاکرهای هوشمند را به دست آورد؟


اینترنت اشیاء و نقش آن در زنجیره لجستیک هوشمند از مفاهیمی است که در نشریه ‌ تخصصی جابار به آن نگاه شده است. این اصطلاح که برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ توسط کوین اشتون ارائه شد به معنی شبکه‌ ‌ متشکل از اشیاء و اینترنت است که با کمک داده و هوش مصنوعی، دنیای فیزیکی و مجازی را به یکدیگر متصل کرده است.

دنیای امروزه به جایی فراتر از تعامل انسان با انسان و ماشین به ماشین قدم گذاشته است. در چنین دنیایی راهی جدید برای همکاری تمامی عناصر موجود هم‌چون انسان، ماشین‌آلات، طبیعت، و دستگاه‌ها فراهم شده است. نمونه‌‌ای از این همکاری در لاکرهای هوشمند به چشم می‌خورد. استفاده از لاکرهای هوشمند راه‌حلی امن و آسان برای تحویل سفارشات با مدیریت قابل توجه در زمان، کاهش چشمگیر مرجوعی کالا و افزایش رضایت مشتریان است. جابار یک صندوق هوشمند و الکترونیک است که به‌منظور حفظ و ارسال بسته‌های پستی مشتریان در شهرهای مختلف ایران مستقر شده است.


ما به یک شهر هوشمند متعادل نیاز داریم


امروزه بیش‌ از پیش با مصادیق هوشمندسازی شهری روبرو بوده‌ایم. به‌عنوان شهروندان یک جامعه در سال‌های اخیر به کارت‌های هوشمند ملی، گواهی‌نامه‌های هوشمند، کارت‌های سوخت و از این قبیل امکانات مجهز شده‌ایم. به‌علاوه دیگر برای عبور و مرور از ایستگاه‌های عوارضی بین استانی نیازمند توقف‌ در صف‌های طولانی و پرداخت نقدی نیستیم. خانه و محل کار ما به‌عنوان اجزای این شهر به انواع لوازم یا تجهیزات الکترونیکی که از راه دور قابل کنترل هستند مجهز شده‌اند. از هوش مصنوعی نگوییم که نقش ویژ‌ه‌ای در شکل‌گیری یک شهر هوشمند و حتی در ساختن شهروندانی هوشمندتر داشته است. با این تفاسیر چگونه می‌توان تعادلی بین این تحولات و شبکه انسانی برقرار کرد؟


لاکرهای هوشمند جابار، تعامل انسان و تکنولوژی


لاکرهای هوشمند را می‌توان یکی از فناوری‌هایی دانست که بین انسان و تکنولوژی تعامل ایجاد کرده و موجب برقراری ارتباطی مؤثر میان زنجیره‌ انسانی و فناوری‌های هوشمند مانند هوش مصنوعی می‌شود و در واقع این ارتباط را همچنان حفظ می‌کند. برای مثال در مکانیسم لاکرهای هوشمند جابار کالا از اشخاص تحویل گرفته می‌شود، انتقال بسته پستی توسط پیک صورت می‌گیرد، در مرحله بعدی در صندوق هوشمند مورد نظر قرار می گیرد، این نکته را در نظر داشته باشید که کالای شما در مدت زمانی که لاکر هوشمند را رزرو کرده‌اید، در فضایی امن نگهداری می‌شود.

درباره این موضوع در جابارنامه بیش‌تر بحث و با صاحبان صنایع پست‌ و لجستیک گفت‌وگو شده است.


تجربه‌ای تازه و ماندگار در اولین فصلنامه از نشریه ‌تخصصی جابار


نشریه تخصصی و چندکاناله جابارنامه در تمام طول مسیر تولید، به رسالت‌های خود که همان تعامل میان نیروی انسانی و تکنولوژی است، وفادار بوده و در راستای شکل‌گیری و حفظ ارتباط با مخاطب همواره تلاش خواهد کرد. این نشریه یک رسانه چند کاناله است که برای انتقال اطلاعات از چندین مسیراستفاده کرده تا مخاطبان طبق سلیقه و شرایطشان امکان دسترسی به مطالب را داشته باشند. جابارهمواره تلاش می‌کند در مسیر پیشرفت و تغییر قدم بردارد، چراکه در جهانی که هر لحظه دچار تحول است این مجموعه باید خود محرک تغییرات جدید باشد. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بییشتر و دریافت نسخه الکترونیکی و چاپی به وب‌سایت آن مراجعه کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/wipa
منبع جابار
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.