درخواست سازمان حمایت از پلتفرم‌های آگهی آنلاین: قیمت خودرو صفر داخلی بالاتر از نرخ اتحادیه خودرو اعلام نشود 

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در نامه‌ای به پلتفرم‌های آنلاین آگهی از آنها خواسته است که قیمت خودرو صفرکیلومتر داخلی را بالاتر از نرخ اتحادیه فروشندگان اتومبیل اعلام نکنند.

در این نامه خطاب به پلتفرم‌هایی همچون دیوار، شیپور، باما، کارنامه و… خواسته شده که به دلیل نوسانات اخیر در بازار خودرو و افزایش قیمت حاشیه بازار نسبت به قیمت کارخانه، این اقدام در دست انجام قرار گیرد.

همچنین در این نامه از این پلتفرم‌ها خواسته شده که آگهی فروش سایر خودروها شامل کارکرده و صفرکیلومتر که قیمت آنها در سایت اتحادیه بارگذاری نشده است به صورت توافقی و بدون نمایش قیمت منتشر شود.

از سوی دیگر در این نامه از پلتفرم‌ها خواسته شده تا اطلاع ثانوی و برای ساماندهی بازار خودرو قیمت‌ها از سقف آخرین قیمت بارگذاری‌شده در سایت اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان اتومبیل تجاوز نکند و این در حالی است که آخرین قیمت‌های درج‌شده در این سایت به آدرس www.uead.ir از دی‌ماه سال ۱۳۹۹ به‌روز نشده است.

این اولین‌بار نیست که سایت‌های آگهی خودرو منع از درج قیمت می‌شوند. پیش از این، در روزهای ابتدایی اردیبهشت ۱۳۹۸ با جهش قیمت خودرو، پلتفرم‌های معاملاتی قیمت خودرو به دستور دادستانی مجبور به حذف قیمت‌ها از روی پلتفرم خود و استفاده از عبارت «توافقی» شدند.

 چندی بعد مدیرعامل دیوار، یکی از پلتفرم‌های فعال در حوزه آگهی آنلاین اعلام کرد حذف قیمت از روی دیوار موجب افزایش ۳۵درصدی قیمت خودرو شده و در نهایت پس از یک دوره یک‌ساله و با مشخص‌شدن نتیجه ندادن این تصمیم، قیمت‌ها به روی پلتفرم‌ها بازگشت. 

نمایش لینک کوتاه
کپی لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/3wyg کپی شد

مطلب قبلی

مطلب بعدی

مطالب پیشنهادی

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره جدید هفته‌نامه کارنگ​

پربازدید‌ترین

جدید‌ترین

هوش مصنوعی جای نبوغ و اراده انسان را نمی‌گیرد

کارنگ ۱۶۳ منتشر شد

یک هدف صد مدیرعامل را زیر یک سقف جمع کرد