کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
یکی از بایدهای هر زیستبوم کارآفرینی و کسبوکاری پایش و رصد آسیبهایی است که میتواند به کلیت آن ضربات جبرانناپذیری وارد کند. آسیبهایی که هم ممکن است ناشی از خطاهای عمدی یا سهوی خودیها و برخی کسبوکارهای رسمی و شناسنامهدار درون آن زیستبوم باشند یا سوءاستفادهها و کلاهبرداریهایی که افراد یا کسبوکارهای در سایه و بدون شناسنامه مرتکب میشوند.
اگرچه خسارت خطاهای دسته اول معمولاً سنگینتر و لطمات غیرمادی آنها بیشتر است، اما همیشه راه جبران آنها بهدلیل دسترسی به کسبوکارهای رسمی و دارای آدرس و هویت شفاف، باز است. اما در دسته دوم که نامها و افراد گذری و موقتی بیشتر به چشم میخورند، معمولاً جبران خسارتها کاری است سخت و بسیار پرهزینه.
پروژههای یکشبه و چهرههای اینستاگرامی که از راه نرسیده میخواهند از این فضا سوءاستفاده کنند و یکشبه میلیاردها تومان به جیب بزنند، چندان پایبند اصول کسبوکاری و حرفهای آن نیستند و حاضرند به هر ضربوزوری شده کاربران هیجانزده زیستبوم رمزارزی کشور را اغفال کنند تا به اهداف خود برسند.
از این رو در برابر این نامهای مخرب، همه فعالان و کسبوکارهای واقعی رمزارزی موظفاند با دقت و تأمل راه نفوذ آنها به این فضا را ببندند و بدون تعارفها و ملاحظات مرسوم کسبوکاری برای جلوگیری از چنین آسیبهایی وارد میدان شوند؛ آن هم با کمک رسانههای رسمی کشور و همکاری مداوم با آنها.
اگر جز این باشد، دود این خسارتها به چشم کسبوکارهای رسمی کشور میرود که برای توسعه زیرساختهایشان در سالهای گذشته هزینههای هنگفتی کردهاند. وگرنه آنها که تمام آوردهشان به این صنعت یک کانال اینستاگرامی است، همانگونه که یکشبه آمدهاند، یکشبه هم خواهند رفت؛ بدون آنکه چیزی از دست داده باشند!