رسانه اقتصاد نوآوری ایران

آینده‌دارهای آمریکای لاتین

گزارشی از ترانه احمد دوست درباره جذب سرمایه شش میلیارددلاری فقط در نیمه اول 2021

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که امسال سالی عالی برای استارتاپ‌های آمریکای لاتین بوده است. با توجه به گزارش انجمن سرمایه‌گذاری و سرمایه خصوصی آمریکای لاتین (LAVCA)، تنها در نیمه اول سال 2/6 میلیارد دلار در شرکت‌های نوظهور منطقه سرمایه‌گذاری شده است. در سال ۲۰۲۰ همه صنایع به جز صنعت فناوری دچار رکود شدیدی شدند. استعدادهای کارآفرین آمریکای لاتین در حال حاضر توجه جامعه سرمایه‌گذاری جهانی را به خود جلب کرده‌اند. استارتاپ‌ها موتور تحول دیجیتال منطقه هستند. صندوق‌های مالی و سرمایه‌گذاران از ایالات متحده، اروپا و آسیا روی کارآفرینان آمریکای لاتین حساب باز کرده‌اند.با توجه به این مسئله، مدرسه آنلاین فناوری پلاتزی، ده استارتاپ را انتخاب کرد تا برنامه خود را برای شرکت‌های دیجیتالی با پتانسیل رشد بالا آغاز کند.

به مدت شش هفته این شرکت‌های تازه‌تأسیس کارگاه‌ها، مشاوره‌ها، کلاس‌های زنده و جلسات مختلفی را با رهبران موفق‌ترین استارتاپ‌های آمریکای لاتین خواهند داشت. در این زمان همه تیم‌ها به صورت موازی برای رسیدن به اهداف توسعه خود تلاش می‌کنند.جولیان باتی، مدیر استارتاپ‌های پلاتزی، می‌گوید: «ما از استارتاپ‌های بیش از ۲۵ کشور درخواست دریافت کردیم. روندهای جدیدی که متوجه آن شدیم، رونق شرکت‌هایی است که با ابزارهای بدون کد ایجاد شده‌اند، ورود پروژه‌هایی که با ان‌اف‌تی کار می‌کنند و رشد راه‌حل‌ها برای پیشرفت صنعت کشاورزی. ده استارتاپی که در مراحل اولیه دیجیتالی شدن در آمریکای لاتین هستند، به این شرحند:

ویویدرو: یک تکنولوژی فروش املاک است که خانه‌های بازسازی‌شده با گزینه‌های مختلف طراحی داخلی را به خریداران نمایش می‌دهد و می‌فروشد. این برنامه به خریداران اجازه می‌دهد تا قبل از خرید و بازسازی، طرح مورد نظر خود را انتخاب کنند.

آفینی دیتا : یک برنامه کاربردی است که از هوش مصنوعی برای مجهز کردن والدین به فعالیت‌های ساده‌ای که رشد شناختی نوزادان را در پی خواهد داشت، استفاده می‌کند.

کردیت او: استارتاپ فین‌تک است که از طریق برنامه‌ای به افراد اجازه می‌دهد در کمتر از ۲۴ ساعت به اعتبارات خرد با نرخ بهره پایین و شرایط انعطاف‌پذیر دسترسی داشته باشند.

اسمارت سویل: به کاهش تعداد موارد استفاده از قارچ‌کش‌ها در محصولات زراعی از طریق تشخیص زودهنگام بیماری‌ها کمک می‌کند و به تولیدکننده اجازه می‌دهد در هزینه خود صرفه‌جویی کند و بار شیمیایی را در محیط کاهش دهد.

آی ونتاس: پلتفرمی است که به شرکت‌های کوچک و متوسط کمک می‌کند تا تصمیمات تجاری خود را بر اساس داده‌هایی که تولید می‌کنند، به روندی خودکار تبدیل کنند و روند گسترش تسهیل شود. آن‌ها از طریق یک پنل قدرتمند به شما این امکان را می‌دهند تا مکالمات را در زمان واقعی دریافت و بلافاصله با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

اس. او. اس. آگروکمپانی: راه‌حل‌های تکنولوژیک برای بخش کشاورزی مانند نظارت ماهواره‌ای بر محصولات و مراتع ارائه می‌دهد. آن‌ها بیش از ۱۱ متغیر زراعی مانند رطوبت خاک، مناطق دارای آفات، تنش آبی در گیاهان، مناطق با بهره‌وری بیشتر ، سنجش ارتفاع و… را اندازه‌گیری می‌کنند.

کارگِر: یک بازار لجستیکی است که شرکت‌های مخابراتی را به افرادی که به دنبال ارسال محموله، بسته‌ها و جابجایی از طریق وب و برنامه‌های تلفن همراه هستند، متصل می‌کند.

ورکی: پلتفرمی است که افراد را قادر می‌سازد سریع‌تر و آسان‌تر در بهترین شرکت‌ها کار پیدا کنند.

گت واندر: یک تکنولوژی سلامت است که می‌خواهد کیفیت زندگی و بهره‌وری تیم‌های کاری را از طریق سلامتی و تجزیه و تحلیل داده‌ها بهبود بخشد.

آتریانا: تحقیقات سنتی بازار را با الگوریتم‌های یادگیری ماشینی جایگزین می‌کند و به شرکت‌ها در تجزیه و تحلیل، بهبود و پیش‌بینی عملکرد دارایی‌های مختلف مانند لوگو، تبلیغات، رابط‌های دیجیتالی و… کمک می‌کند. کسب‌وکاری که با اقبال سرمایه‌گذارها روبه‌رو شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/jq49
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.