کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

احتمال عرضه خصوصی تپسی در فرابورس

همه‌چیز به ریسک شرکت بستگی دارد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از احتمال عرضه خصوصی سهام تپسی خبر داد و با اشاره به تدوین ضوابط در مورد شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کرد: «شرکت‌های دانش‌بنیان برای ورود به بازار سرمایه دچار حساسیت هستند و طبق ضوابطی در بازار پذیرش خواهند شد. این ضوابط نهایی شده و برخی شرکت‌ها که دارای ریسک بالایی هستند، به سرمایه‌گذاران حرفه‌ای عرضه می‌شوند.»

او افزود: «در کل دنیا این مسئله مرسوم است و سهام همه شرکت‌ها به‌صورت عمومی عرضه نمی‌شود، بلکه در این زمینه عرضه خصوصی وجود دارد. بنابراین اکنون معلوم نیست که عرضه اولیه تپسی به‌صورت عمومی انجام شود یا خیر، بلکه این اقدام نیازمند تصمیم فرابورس است و در خصوص پیشنهاد شرکت فرابورس در زمینه عرضه اولیه تصمیم‌گیری می‌شود، اما در خصوص برخی شرکت‌ها این اقدام را انجام می‌دهیم.

این اقدام وابسته به ریسک شرکت است؛ اگر ریسک شرکت بالا ارزیابی شود، فقط سهام‌داران حرفه‌ای می‌توانند اقدام به خرید کنند.»

مجید عشقی با مروری بر اقدامات دولت در خصوص حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار سرمایه گفت: «در شش ماه گذشته به‌دنبال این بودیم تا عرضه‌های اولیه متناسب با شرایط بازار و نیز ورود نقدینگی به بازار انجام شود. اکنون نزدیک به ۲۵ شرکت آماده عرضه اولیه در بازار هستند. همچنین تعدادی شرکت هم در مرحله پذیرش و درج نماد قرار دارند.»

او ادامه داد: «در این زمینه سخت‌گیری‌هایی در خصوص ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار وجود دارد که فقط مربوط به عرضه آنها در بازار سرمایه نیست. سازمان بورس نسبت به این مسئله حساس است و شرکت‌هایی باید وارد بازار شوند که از نهایت شفافیت برخوردار باشند و اطلاعات مالی آنها دارای شفافیت کامل باشند.»

به گفته رئیس سازمان بورس فعالیت شرکت‌هایی که قرار است وارد بورس شوند، نباید دچار ریسک‌های جدی و عمده باشد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/2h0z
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.