کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

ادامه تنش رمزارزی السالوادور و آمریکا

لایحه دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا علیه السالوادور

دو عضو کنگره آمریکا روز دوشنبه یک لایحه همراه را به مجلس نمایندگان ارائه کردند که در آن به‌دنبال «کاهش خطرات» ناشی از پذیرش بیت‌کوین در السالوادور به‌عنوان ارز قانونی در سال گذشته برای کشورشان بودند. لایحه پاسخگویی برای ارزهای دیجیتال در السالوادور (ACES) که در ماه فوریه به سنا ارائه شد، به وزارت امور خارجه آمریکا دستور می‌دهد تا تحلیلی از قانون بیت‌کوین السالوادور ارائه دهد.

پس از لایحه سنا، نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور، اظهارات این سناتورها را «قمپز در کردن» خواند و از آنها خواست تا از «امور داخلی» کشورش دوری کنند.

السالوادور در هفتم سپتامبر ۲۰۲۱ و پس از تصویب قانون بیت‌کوین این کشور از طریق مجلس قانون‌گذاری، بیت‌کوین را رسماً به‌عنوان یک ارز قانونی به رسمیت شناخت. این حرکت توسط حامیان رمزارز در سراسر جهان تحسین شد، در حالی که توسط دیگران به‌عنوان تهدیدی برای ثبات مالی تلقی شد.

این لایحه که توسط نمایندگان، «نورما تورس» و «ریک کرافورد» به صحن مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شد، همچنین به‌دنبال تجزیه‌وتحلیل خطرات مربوط به امنیت سایبری، ثبات اقتصادی جهانی و حکومت‌های دموکراتیک ناشی از تصمیم این کشور آمریکای لاتین است.

کرافورد پس از ارائه لایحه گفت: «السالوادور یک دموکراسی مستقل است و ما به حق آن برای خودمختاری احترام می‌گذاریم، اما ایالات متحده باید برنامه‌ای برای محافظت از سیستم‌های مالی خود در برابر خطرات این تصمیم داشته باشد. به نظر می‌رسد اقدامات ناگهانی السالوادور بیشتر یک قمار ساده‌لوحانه باشد تا یک روشنفکری اقتصادی.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/voa1
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.