کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

ادامه حضور اروپایی بایننس

بزرگ‌ترین صرافی جهان در ایتالیا تأیید رگولاتوری گرفت

ماه گذشته برای بایننس بهتر و بهتر شده است. بایننس که زمانی به‌عنوان یکی از یاغی‌ترین صرافی‌های رمزارزی دنیا شناخته می‌شد، از زمان تغییر روند و دیدگاه رگولاتوری خود موفق شده تا بیشتر و بیشتر در منطقه اتحادیه اروپا تأیید رگولاتوری بگیرد. اولین کشوری که در اروپا به آنها جواز فعالیت داد، مالت بود.

به‌مرور و با اصلاحات پیاده‌سازی‌شده توسط «چانگ‌پنگ ژائو»، مدیر و مالک این صرافی این صرافی موفق شد اولین تأیید رگولاتوری مهم خود در اروپا را اوایل ماه گذشته در فرانسه کسب کند؛ اتفاقی که ژائو پس از آن تأکید زیادی بر سخت‌گیری فرانسوی‌ها داشت. پس از آن نوبت آلمان بود.

دو هفته پیش بود که ژائو و مقامات آلمان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که بایننس تأیید رگولاتوری مشابهی در این کشور دریافت کرده و از این پس می‌تواند خدمات خود را بدون مانع در بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا ارائه دهد. حالا ژائو و بایننس بار دیگر خبر مشابهی دارند.

هفته گذشته بایننس به‌طور رسمی تحت نظر آژانس نظارت مالی ایتالیا (OAM) ثبت شد؛ اتفاقی که حالا به آنها اجازه خواهد داد تا در ایتالیا، یکی دیگر از کشورهای پرجمعیت و اقتصادهای مهم اروپا خدمات خود را بدون مانع ارائه دهند.

ژائو در مصاحبه‌ای که چند ساعت پس از انتشار خبر انجام شد، گفت: «رگولیشن مؤثر و شفاف نه‌تنها مورد نیاز است، ‌بلکه تنها راه ایجاد اعتماد میان بازار مرموز رمزارزها و بازارهای مالی بزرگ است. بایننس همواره با این روند همراه بوده و آن را اولویت اول خود قرار داده است.

دستور‌العمل‌های جدید ما برای شیوه ثبت‌نام و ارائه گزارش تراکنش‌ها به دولت‌های میزبان خدمات ما هم برنامه‌هایی است که در این راستا برنامه‌ریزی و اجرا کردیم. تنها از این طریق است که می‌توانیم به مردم بگوییم که سامانه ما از جمله امن‌ترین و قابل اعتمادترین سامانه‌های رمزارزی دنیاست.»

تغییر رویکرد بایننس نسبت به روزهای ابتدایی این صرافی قابل توجه است. بایننس در ابتدا حاضر بود خصوصی‌بودن و غیرمتمرکز بودن رمزارزها و تراکنش‌ها را به قیمت محروم‌ماندن در اقتصادهای بزرگ دنیا به جان بخرد، اما حالا نه‌تنها دیگر این روند در بایننس دیده نمی‌شود، بلکه مدیر و مالک این صرافی به یکی از اصلی‌ترین حامیان روند رگولیشن تبدیل شده است. ادامه داستان پیشرفت بایننس به شکل فعلی، پیام‌های مهمی را درباره چگونگی همراهی کسب‌وکارهای رمزارزی با رگولاتورها دربر خواهد داشت.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/f51m
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.